Sociale medier

Marketing på utraditionelle sociale medier

By |12-11-2021|Categories: Sociale medier|

I slutningen af oktober var vi så heldige at blive inviteret til at holde et oplæg for Dansk Markedsføring Studerende i Aarhus. Aftenens tema var ’Marketing på utraditionelle sociale medier’, og vores oplæg omhandlede det nok mest utraditionelle, nemlig Pinterest. Allerede da vi så deltagerantallet gik det op for os, at der var stor interesse for disse medier, og ...

5 værktøjer til at aktivere dine brugere på Instagram

By |28-10-2021|Categories: Sociale medier|

På Instagram handler det primært om at skabe relationer til sin målgruppe. Det er derfor ikke nok at være til stede på Instagram som e-commerce-virksomhed. Det er vigtigt, at du er proaktiv og lader dit brand være afsender på indhold, der inspirerer dine følgere til at tage aktion. Men hvordan aktiverer du dine brugere? Vi tager dig i hånden ...

Guide til succes på sociale medier

By |12-10-2021|Categories: Sociale medier|

Facebook, Snapchat, Instagram, TikTok og listen fortsætter. Det kan være svært at finde hoved og hale i de forskellige sociale medier, deres fordele, udfordringer og muligheder. For hvor skal du være til stede, hvordan skal du interagere med brugerne, og hvad kræver det af resurser at gøre det hele korrekt? Med dette blogindlæg forsøger vi at skabe et overblik ...

Korrekte billedstørrelser til sociale medier | Formater til SoMe

By |30-09-2021|Categories: Sociale medier|

Det kan være svært at finde frem til de anbefalede formater, både på billeder og video, til de sociale medier. Med denne guide forsøger vi at skabe et overskueligt overblik over de anbefalede formater, og samtidig dele vores erfaringer i forhold til kreative virkemidler. I denne guide finder du både formater og anbefalinger til Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat ...

Black Friday 2021 – Facebook strategi | Råd og vejledning

By |12-08-2021|Categories: Digital strategi, Sociale medier|

I dette blogindlæg tager vi udgangspunkt i, hvordan de Sociale Medier kan give dig den bedste optakt, til en succesfuld Black Friday. Vi kigger på, hvordan du kan forberede dig i god tid, hvordan du kan engagere din målgruppe og meget mere. Det er vigtigt at være ude i god tid Den store interesse ...

Bliv klar til jul og optimér julesalget via SoMe

By |08-10-2020|Categories: Sociale medier|

Julen nærmer sig, og mange butikker og webshops har allerede gjort sig de første forberedelser i form af både udsmykning, men også varesortimentet. Derfor er det heller ikke for tidligt at begynde at overveje, hvordan du skal forberede din webshop på den travle juletid. Herunder finder du 5 gode tips til, hvordan du med hjælp fra de sociale medier kan ...

Guide til Instagram Shopping

By |03-05-2018|Categories: Sociale medier|

Som nævnt er det nu muligt at ’tagge’ dine produkter, når du laver organiske opslag på Instagram. Det betyder at når dine følgere scroller ned gennem deres feed og ser dit opslag, kan du præsentere dem for produkt med tilhørende ’tag’. Dette tag vil vise pris og produktbeskrivelse og ydermere kan den interesserede ’følger’ klikke sig fra opslaget og ind på din ...

Sociale medier inspirerer til køb

By |04-04-2018|Categories: Sociale medier|

Når du skal ud og investere i markedsføring af dit brand, dine produkter eller ydelser, er en af de vigtigste faktorer for succes, at du er skarp på dine målgrupper og deres adfærd. Dét kan nemlig hjælpe dig til at vælge de rigtige platforme fra start og derved få det maksimale ud af din investering. FDIH har ud fra deres ...

Facebook – sagen om dataudnyttelse

By |22-03-2018|Categories: Sociale medier|

De seneste døgn har Facebook – og platformens stifter Mark Zuckerberg – været i mediernes søgelys. Dette skyldes en afsløring om dataudnyttelse, i forbindelse med det amerikanske præsidentvalg forrige år. Mark Zuckerberg indrømmer at der er begået fejl, men han har også været hurtig til at fremlægge en løsning, som skal sikre platformens fortsatte eksistensberettigelse. I sin status på Facebook forklarer han problemet ...

Facebook-opdatering – hvad betyder den for dig?

By |15-01-2018|Categories: Sociale medier|

I sidste uge offentliggjorde Mark Zuckerberg, på sin Facebook-profil, at en ny algoritme skal sikre platformens brugere et mere relevant newsfeed i fremtiden. Det har fået mange af de virksomheder, der i dag bruger Facebook som en del af deres markedsføringsstrategi, til at sætte spørgsmålstegn ved platformens markedsføringsmæssige relevans fremover. Kan du nikke genkendende til dét, så læs videre her ...