På Instagram handler det primært om at skabe relationer til sin målgruppe.
Det er derfor ikke nok at være til stede på Instagram som e-commerce-virksomhed. Det er vigtigt, at du er proaktiv og lader dit brand være afsender på indhold, der inspirerer dine følgere til at tage aktion.
Men hvordan aktiverer du dine brugere?
Vi tager dig i hånden med 5 værktøjer, du kan tage i brug, så du trygt kan begynde at få mest ud af din tilstedeværelse på Instagram.
“Men jeg har jo slet ikke nok følgere…”
Først skal vi fastslå:
Det handler ikke alt sammen om, hvor mange følgere du har, men om dit forhold til den gruppe af følgere du har.
Forestil dig antallet af mennesker, der følger dig. Lad os tage et eksempel på 800 følgere. Det virker ikke som mange, men hvis du samlede alle følgere ét sted – ja, så har du altså to store auditorier af mennesker der har sagt: ’Ja tak’ til at finde ud af mere omkring, hvad din virksomhed kan bidrage til for dem.
Så, er det stadig ’kun’ 800 følgere?
Du har altså en gruppe af mennesker, som du kan tage udgangspunkt i.
Opslag – Lav en kommunikationsplan for at generere brandrelevante opslag, som dine følgere kan relatere til
Dette er ikke et værktøj, som du kan finde inde på Instagram-appen, men et værktøj du kan bruge til at arbejde med dit brands eksterne kommunikation.
Fordelene ved en kommunikationsplan til Instagramopslag:
Sælger du eksempelvis loungetøj, så tænk over, hvilken livsstil, det tøj du sælger, er med til at repræsentere. Du kan lave en brainstormøvelse, hvor du genererer alle de associationer, du sammensætter med loungetøj.
Det kunne eksempelvis være:
Herfra kan du så lave opslag, der passer til disse stikord og derved have dem som budskab, som dit brand er afsender på:
Pause:
Afslapning: