Leadgenerering

Leadgenerering går i al sin enkelthed ud på, at generere flere leads til din hjemmeside. Med andre ord, at få flere potentielle kunder.

Der findes mange forskellige strategier for at skabe flere leads. Det kunne være ved hjælp af nyhedsbreve, whitepapers, e-bøger, webinarer, performanceanalyser og meget mere.

Hele ideen bag leadgenerering, er at få dine besøgende til at udføre en ønsket handling, hvilket eksempelvis kunne være at udfylde en tilmeldingsformular til et nyhedsbrevs, eller downloade et whitepaper.

Kontakt os og øg din online synlighed i dag

Hvad er et lead

Men hvad er et lead helt præcist? Et lead er en person der har udvist interesse for dine produkter eller ydelser. Med andre ord en potentiel kunde.

Når en besøgende eksempelvis besøger din hjemmeside og udfylder sine kontaktoplysninger i en formular, for til gengæld at modtage et whitepaper, en e-bog eller lignende, så er der tale om et lead.

Fordelen ved leads er at de har udvist interesse for din virksomhed, hvorfor det ikke vil føles så pågående, når du begynder at tage kontakt til dem via mail. Du har ligeledes muglighed for at indsamle værdifuld viden omkring dine leads, som du kan bruge til at markedsføre specifikt mod dem.

Måderne, du kan indsamle leads på, er mange, og kan ske både på og udenfor din hjemmeside.

Hvordan skaffer du så leads?