Leadgenerering

Leadgenerering går i al sin enkelthed ud på, at generere flere leads til din hjemmeside. Med andre ord, at få flere potentielle kunder.

Der findes mange forskellige strategier for at skabe flere leads. Det kunne være ved hjælp af nyhedsbreve, whitepapers, e-bøger, webinarer, performanceanalyser og meget mere.

Hele ideen bag leadgenerering, er at få dine besøgende til at udføre en ønsket handling, hvilket eksempelvis kunne være at udfylde en tilmeldingsformular til et nyhedsbrevs, eller downloade et whitepaper.

Kontakt os og øg din online synlighed i dag

Hvad er et lead

Men hvad er et lead helt præcist? Et lead er en person der har udvist interesse for dine produkter eller ydelser. Med andre ord en potentiel kunde.

Når en besøgende eksempelvis besøger din hjemmeside og udfylder sine kontaktoplysninger i en formular, for til gengæld at modtage et whitepaper, en e-bog eller lignende, så er der tale om et lead.

Fordelen ved leads er at de har udvist interesse for din virksomhed, hvorfor det ikke vil føles så pågående, når du begynder at tage kontakt til dem via mail. Du har ligeledes muglighed for at indsamle værdifuld viden omkring dine leads, som du kan bruge til at markedsføre specifikt mod dem.

Måderne, du kan indsamle leads på, er mange, og kan ske både på og udenfor din hjemmeside.

Hvordan skaffer du så leads?

Det er her leadgenerering kommer ind i billedet. Leadgenerering går i al sin enkelthed ud på, at indsamle værdifulde leads, målrette din markedsføring imod dem, for til sidst at konvertere dem til kunder.

Landingssider

Hvis vi starter på din hjemmeside, så kan du blandt andet indsamle leads ved hjælp af landingssider, opsat med det ene formål, at få besøgende til at udfylde en formular, med deres kontaktoplysninger.

Landingssiderne bør indeholde en formular, en tydelig call to action samt en kort og præcis information om, hvad en besøgende kan forvente at modtage ved at udfylde din formular. Dette kan eksempelvis være adgang til et webinar, en e-bog, et whitepaper eller noget helt fjerde. Fællesnævneren er dog, at det indhold du tilbyder, skal være nok værd til, at de besøgende vil give deres oplysninger for det.

Leadgen forms

En anden mulighed for du har for at indsamle leads på din hjemmeside, er ved hjælp af leadgen forms. Disse kan oprettes igennem dit leadgenerering-software, en 3. part som eksempelvis Sleeknote eller du kan kode den selv.

Facebook og LinkedIn lead ads

Bevæger vi os uden for din hjemmeside, har du mulighed for direkte at indsamle leads igennem lead ads på Facebook og LinkedIn.

Du skal dog fortsat tilbyde det potentielle lead noget værdi, for at de til gengæld giver dig deres oplysninger.

Bed om de rigtige oplysninger

Når du skal i gang med leadgenerering er det vigtigt, du beder om de vigtigste oplysninger fra dine leads, fremfor oplysninger du ikke har brug for endnu. Grunden til dette er, at du ellers risikerer, de ikke udfylder formularen, hvis du beder om for mange oplysninger.

Ønsker du til en start, at føre dine besøgende igennem et lead nurturing flow, for at modne dem, har du ikke brug for mere end navn og email. Flere oplysninger er naturligvis ønskværdige, men ikke en nødvendighed.

Går du derimod mere aggressivt til værks, og ønsker en tidlig kontakt mellem lead og salgsafdeling, er det vigtigt også at bede om telefonnummer.

Bed om de rigtige oplysninger

For alle virksomheder, der ønsker at komme i kontakt med interesserede leads, er leadgenerering relevant. Især da mange virksomheder er udfordrede i forhold til at nå deres salgsmål, da de ikke har nok relevante leads at kontakte.

Det tager tid at bearbejde kunder, til at vælge netop din virksomhed, frem for en konkurrent. Derfor bruger rigtig mange virksomheder, mange ressourcer på at opsøge potentielle kunder, fremfor at lade kunderne komme til sig. Og det er her leadgenerering er en af de bedste tilgangsvinkler du kan bruge.

Er du interesseret i at komme i gang med leadgenerering, kan du kontakte os her eller blive ringet op af en af vores eksperter.