Leadgenerering

Leadgenerering går i al sin enkelthed ud på, at generere flere leads til din hjemmeside. Med andre ord, at få flere potentielle kunder.

Orifarm logo Danfoss logo Sengespecialisten logo Orifarm logo Danfoss logo Sengespecialisten logo

Der findes mange forskellige strategier for at skabe flere leads. Det kunne være ved hjælp af nyhedsbreve, whitepapers, e-bøger, webinarer, performanceanalyser og meget mere.

Hele ideen bag leadgenerering, er at få dine besøgende til at udføre en ønsket handling, hvilket eksempelvis kunne være at udfylde en tilmeldingsformular til et nyhedsbrevs, eller downloade et whitepaper.

Hvad er et lead

Men hvad er et lead helt præcist? Et lead er en person der har udvist interesse for dine produkter eller ydelser. Med andre ord en potentiel kunde.

Når en besøgende eksempelvis besøger din hjemmeside og udfylder sine kontaktoplysninger i en formular, for til gengæld at modtage et whitepaper, en e-bog eller lignende, så er der tale om et lead.

Fordelen ved leads er at de har udvist interesse for din virksomhed, hvorfor det ikke vil føles så pågående, når du begynder at tage kontakt til dem via mail. Du har ligeledes muglighed for at indsamle værdifuld viden omkring dine leads, som du kan bruge til at markedsføre specifikt mod dem.

Måderne, du kan indsamle leads på, er mange, og kan ske både på og udenfor din hjemmeside.

Hvordan skaffer du så leads?

Det er her leadgenerering kommer ind i billedet. Leadgenerering går i al sin enkelthed ud på, at indsamle værdifulde leads, målrette din markedsføring imod dem, for til sidst at konvertere dem til kunder.

Landingssider

Hvis vi starter på din hjemmeside, så kan du blandt andet indsamle leads ved hjælp af landingssider, opsat med det ene formål, at få besøgende til at udfylde en formular, med deres kontaktoplysninger.

Landingssiderne bør indeholde en formular, en tydelig call to action samt en kort og præcis information om, hvad en besøgende kan forvente at modtage ved at udfylde din formular. Dette kan eksempelvis være adgang til et webinar, en e-bog, et whitepaper eller noget helt fjerde. Fællesnævneren er dog, at det indhold du tilbyder, skal være nok værd til, at de besøgende vil give deres oplysninger for det.

Leadgen forms

En anden mulighed for du har for at indsamle leads på din hjemmeside, er ved hjælp af leadgen forms. Disse kan oprettes igennem dit leadgenerering-software, en 3. part som eksempelvis Sleeknote eller du kan kode den selv.

Facebook og LinkedIn lead ads

Bevæger vi os uden for din hjemmeside, har du mulighed for direkte at indsamle leads igennem lead ads på Facebook og LinkedIn.

Du skal dog fortsat tilbyde det potentielle lead noget værdi, for at de til gengæld giver dig deres oplysninger.

<