Amazon Ads

På Amazon, er det ligesom på Google og mange andre digitale kanaler, muligt at annoncere for sine produkter og brands. For at give en forståelse for potentialet ved annoncering på Amazon, har vi forsøgt at sammenligne med Google.

Amazon er blevet forbrugernes foretrukne kanal, når det gælder søgninger efter specifikke produkter. Frem til 2018 var Google den kanal med flest produktfokuserede søgninger .

I og med forbrugerne er mere produktfokuserede og dermed længere i købsprocessen, vil det betyde, at konverteringsraten i mange tilfælde vil være højere på Amazon.

Udover det, vil forhandlerne i de fleste tilfælde opleve billigere klikpriser på Amazon. Hvis vi sammenligner med Google, er deres

gennemsnitlige klikpris 14,55 DKK, hvor den gennemsnitlige klikpris på Amazon kun er 2,20DKK.

Konklusionen er altså, at vil du opleve højere konverteringsrater samt billigere klikpriser på Amazon.

What’s not to like? Men selvfølgelig er der også nogle ulemper, som bl.a. deres høje gebyrer, der vil have en indvirkning på din bundlinje. Har du brug for mere indsigt i det økonomiske aspekt, så læs mere her.

Mulighederne ved annoncering

Der vil være forskellige kriterier, der afgør, hvilke muligheder for annoncering du kan anvende. Disse kriterier er stærkt dikteret af, hvilke logistiske muligheder du vælger.

Om ikke andet, så er nedenstående løsninger tilgængelige for både FBA og FBM-forhandlere, blot afhængig af tidshorisonten for, hvornår det er muligt.

Igennem Amazon er det muligt at anvende følgende annonceringsmuligheder:

Sponsorerede produkter

Sponsorerede produkter er en annonceringsform for individuelle produkter. De bliver fremvist på relevante produktsøgninger, samt på sider med produktdetaljer.

Her er det ikke muligt med tilføjelse af visuelt materiale.

Amazon sponsorerede produkter