Marketing automation et yderst effektivt værktøj, som både kan være med til at opnå et bredere kendskab til din virksomhed, skabe et bedre sammenspil mellem marketing og salg og generelt få mere udbytte af din trafik og dine leads.
Marketing automation i flere størrelser
Marketing automation er et begreb, der er svært at rumme, da det favner over flere områder. I særdeleshed drejer det sig om automatisering af email kampagner, men det er også stærkt koblet til og arbejder i mange tilfælde i sammenspil med: SoMe, SEO, Content Marketing, Ads, dit CRM og din salgsafdeling. Effektiv Marketing automation kræver derfor et indgående kendskab og en strategisk indsigt i mange forskellige marketingdiscipliner.
Marketing automation fås i mange størrelser. Hvad der er det rette for jer, afhænger af jeres virksomhed, målgruppe og ambitioner. Det kan både være som et supplement til jeres manuelt udsendte nyhedsbreve eller det kan være en del af et større marketing setup til markedsføring af et komplekst produkt eller service.
Uanset jeres behov, står vi klar til at skræddersy den helt rigtige løsning for jer!
Det hele starter med indsamling af leads
Når du først har fanget kundens opmærksomhed (gennem annoncer, SEO eller lignende) er første skridt til et succesfuldt marketing automation-setup indsamling af leads. For når vi har indsamlet informationer (herunder emailadresse) på de rette personer, kan vi emaile dem og følge dem til dørs med personligt og tilpasset indhold – hele vejen fra erkendelse af behov, til køb og efter køb.
Et lead kan indsamles flere steder i kunderejsen, og hvornår oplysningerne gives afhænger af den enkelte bruger. Jo før, jo bedre, for så kan man bearbejde, levere personaliseret indhold og gøre brugeren købsklar. Men uanset hvornår et lead indsamles, skal du gerne være til stede under hele kunderejsen, lige der hvor kunden befinder sig (i søgemaskinerne, via annoncer m.m.).
Der findes i dag flere måder, hvorpå man kan indsamle leads. Herunder popups, sliders, formularer på hjemmesiden og lead-ads på sociale medier (Facebook, Instagram, LinkedIn). Uanset hvilken metode du ønsker at bruge, kræver det oftest en form for leadmagnet for at få folk til at afgive deres oplysninger.
Når du først har fanget kundens opmærksomhed (gennem annoncer, SEO eller lignende) er første skridt til et succesfuldt marketing automation-setup indsamling af leads. For når vi har indsamlet informationer (herunder emailadresse) på de rette personer, kan vi emaile dem og følge dem til dørs med personligt og tilpasset indhold – hele vejen fra erkendelse af behov, til køb og efter køb.
Et lead kan indsamles flere steder i kunderejsen, og hvornår oplysningerne gives afhænger af den enkelte bruger. Jo før, jo bedre, for så kan man bearbejde, levere personaliseret indhold og gøre brugeren købsklar. Men uanset hvornår et lead indsamles, skal du gerne være til stede under hele kunderejsen, lige der hvor kunden befinder sig (i søgemaskinerne, via annoncer m.m.).
Der findes i dag flere måder, hvorpå man kan indsamle leads. Herunder popups, sliders, formularer på hjemmesiden og lead-ads på sociale medier (Facebook, Instagram, LinkedIn). Uanset hvilken metode du ønsker at bruge, kræver det oftest en form for leadmagnet for at få folk til at afgive deres oplysninger.
Det kan f.eks. være
Altså noget man ikke bare lige kan få andre steder eller Google sig frem til, og derfor er villig til at afgive sine oplysninger for at få.
Hvad dine emails og email kampagner skal sendes på baggrund af, afhænger selvfølgelig af jeres virksomhed og jeres kunders købsrejse. Vigtigt er det, at du sørger for at dække hele kundens købsrejse, så de får den rette information på det rette tidspunkt. Både før, under og efter køb.