Søgemaskineoptimering Aarhus

YouTube annoncering

Youtube annoncering

YouTube er en hastigt voksende markedsføringskanal med 1 milliard månedlige brugere.

 

Med YouTube annoncering rammer du dit kundesegment med stor præcision. Til forskel fra tv-reklamer, vises dine annoncer udelukkende for din målgruppe, som vi i samarbejde definerer ud fra demografi og interesse. Derved betaler du kun for relevante og nøje udvalgte eksponeringer.

 

En video kan hurtigt og effektivt kommunikere en kompleks problemstilling med billeder og lyd. Derfor er det heller ikke underligt at YouTube er blevet verdens anden største søgemaskine efter Google, med brugere der besøger YouTube dagligt.

Danskerne bruger i dag primært YouTube som underholdningskanal, men mange bruger også platformen til at undersøge produkter, brands eller finde løsninger på nogle af de problemstillinger de står overfor i hverdagen. Hvordan man binder et slips, makeup tips, anmeldelser af produkter, spil og rejser. YouTube er i dag et kæmpe univers af film der er tilgængelige, når brugeren har lyst.

 

KompetenceKanalen A/S er Google Partner Premier bureau.

 

Videoannoncer - sådan fungerer det!

Man kan benytte enhver video der allerede ligger på YouTube til annoncering.

Videoen vises enten som en annonce forbrugeren kan springe over efter 5 sekunders afspilning. Denne type annoncering kaldes TrueView og den afspilles før de fleste YouTube videoer. Men en video kan også vises som en Google Preffered annonce man ikke kan springe over. Disse afspilles typisk før YouTubes premium indhold.

 

Læs vores referencer 

 

TrueView videoannoncer

TrueView videoannoncer er de velkendte videoannoncer man kan springe over efter 5 sekunders. Det eneste der kræves for at komme i gang med TrueView er en YouTube video og en AdWords konto! Med TrueView videoannoncer betaler man kun for visninger over 30 sekunder.

 

Google Preferred

Google Preferred er video annoncering hvor det ikke er muligt at springe over annoncen. Google Preferred afspilles oftest før eller under premium indhold på YouTube. Google Preferred kræver, at man har en YouTube video, en AdWords konto og et betragteligt marketingsbudget at annoncere videoen for. Tag endelig kontakt til os hvis du planlægger en YouTube kampagne. Vi finder den rigtige og mest effektive løsning til dig!

 YouTube

Hvad koster videoannoncering?

Budafgivning på videoannonceringen foregår på samme måde som med AdWords, hvor man byder på en visning (CPV). Jo højere dit bud er, jo flere gange vil videoen vinde budrunden og blive eksponeret for YouTubes brugere. Prisen for en visning kan variere meget fra video til video. Jo mere populær en video eller YouTube kanal er, jo dyrere bliver det at købe en visning på denne.

Vi fastsætter fra start det dagligt budget til kampagnen. På den måde sikrer vi, at udgifterne ikke løber løbsk. Det er muligt at justere budgettet fra dag til dag. Derfor er det nemt at justere eksponeringsandelen løbende hvis marketingsbudgettet tillader det.

 

Hvem ser annoncen?

Videoannoncer kan målrettes YouTube platformen alene eller alle YouTube videoer der er ”embedded” på hjemmesider uden for YouTube platformen.

Annoncerne kan målrettes demografiske sammensætninger af målgrupper ud fra køn, alder og om man er forælder. Derudover kan videoannoncerne målrettes efter brugernes interessegrupper, udvalgte videoer, YouTube kanaler, videoer der indeholder specifikke søgeord eller videoer med et bestemt indhold.

Det er muligt at benytte remarketinglister fra YouTube eller eksisterende AdWords remarketing lister. Derudover kan alle metoder kombineres så din videoannoncering opnår en skræddersyet og optimal målretning.

Man kan naturligvis begrænse kampagnen til geografiske områder, fx Danmark, København eller Fyn. Man kan også begrænse annoncen til at være aktiv på specifikke ugedage, et afgrænset tidsrum på dagen eller bestemte dage i måneden.

YouTube annoncering giver fuld kontrol.

 

Hvordan måler jeg resultaterne?

Med videoannoncering er det vigtigt, at man holder fokus på hvad målet er. Udbyttet ved at annoncere på YouTube er primært branding. Det er en platform hvor du som virksomhed kan eksponere dit budskab for din valgte målgruppe, som måske på forhånd ikke kender dit brand eller dine produkter.

Det er altså nøgletal som visningsfrekvens der er vigtige. Hvor mange brugere så egentlig din annonce til ende eller næsten til ende.

Et andet nøgletal vil være eksponeringer der fortæller, hvor mange YouTube seere du nåede ud til inden for din målgruppe. Foruden naturligvis de klassiske nøgletal for, hvor mange der faktisk klikkede videre til hjemmesiden og opnåede ønskede mål der.

 

Et par gode råd til YouTube annoncering

Hav fokus på branding

Vis dit brandnavn og budskab inden for de første 5 sekunder, så YouTube brugeren bliver eksponeret for dit navn selvom de springer over annoncen.

Lav en video der fænger

Jo højere visningsfrekvens din annonce har, jo flere gange vil YouTube eksponerer din video og til lavere pris per visning. Husk at YouTube er interesseret i annoncer deres brugere ser færdigt - YouTube tjener kun på seere der ser mere end 30 sekunder af reklamerne.

 

Banner annoncer på YouTube

Med TrueView discovery ads er det muligt at annoncere med banner annoncer på tværs af YouTube og Google Displaynetværket. Selve reklamen består af et banner i PNG, JPG eller HTML5 format. Man kan målrette sit banner med samme parametre som man målretter sine videoannoncer, så der er rig mulighed for at lave målgrupper, fra de meget brede til de helt snævre, der kun eksponeres for dit helt specifikke kundesegment.

Selve banneret bliver vist i videoen når den afspilles.

 

YouTube søgninger

Med TrueView video discovery ads har man også mulighed for at promovere sine YouTube videoer fra egen kanal. På den måde vises de i toppen af YouTube søgefunktionen eller som en foreslået annonceret video. YouTube er verdens anden største søgemaskine og der er mange der bruger YouTube til at finde svar på spørgsmål. Hvis man målretter sine annoncer og hjælper brugerne med deres udfordring, er der stor sandsynlighed for konverteringer - og i hvert fald god omtale.

 

YouTube Startside

Det muligt at købe reklamepladsen på YouTube startsiden, både på desktop versionen og på mobil appen. Man køber pladsen 24 timer af gangen og er i den periode den eneste annoncør på hele forsiden. En kampagne på YouTube forsiden kræver en del forberedelse og kræver kontakt en Google repræsentant. KompetenceKanalen A/S er Google Premium Partner og formidler gerne kommunikationen imellem dig og Google.

 

Kompetencekanalen A/S
  • Red Barnet erhvervspartner
  • Red Barnet erhvervspartner
  • FDIH partner
  • AAA
  • Gazelle 2015
  • Gazelle 2016

KompetenceKanalen A/S © 2017
Store Torv 5 - DK 8000 Aarhus C
CVR: 32 65 33 08
Telefon: +45 7070 2080