Søgemaskineoptimering Aarhus

LinkedIn annoncering

LinkedIn annonceringSom verdens største professionelle netværk, er LinkedIn et godt redskab i en markedsføringsstrategi - især rekruttering og employer branding er effektivt på platformen.

Omkring 34 % af den danske befolkning har en bruger på LinkedIn og 4 ud af 5 medlemmer træffer forretningsbeslutninger. Med den høje andel af beslutningstagere, har publikummet på LinkedIn dobbelt så stor købekraft, som det gennemsnitlige online publikum. Især B2B ydelser og produkter performer godt, på LinkedIn.

Det at LinkedIn er et professionelt netværk betyder, at medlemmerne er indstillet på, at alt hér handler om forretning. Det skaber et godt grundlag for nye relationer, men det stiller også krav til det indhold, man som virksomhed sender ud. 

Lad os hjælpe dig med LinkedIn annoncering 

LinkedIn er hovedsageligt en B2B platform, så din kommunikation skal afspejle dette.

En anden vigtig overvejelse, inden du begynder at annoncere på LinkedIn, er omkostningerne. Hvis lave klikpriser, brede målgrupper og overordnede budskaber er strategien for din virksomhed, så er LinkedIn ikke stedet.
Annoncering på LinkedIn kræver ikke kun helt klare og professionelle budskaber, det forudsætter også en helt skarp segmentering, for at få det maksimale ud af investeringen.

Annoncering på LinkedIn 

Har du vurderet at platformen passer til din virksomhed og de budskaber i ønsker at kommunikere ud, findes der en række forskellige muligheder – både organisk og betalt.

Organisk branding kræver en virksomhedsprofil, hvor du kan opbygge et professionelt set-up, dele artikler, rekruttere medarbejdere mv.

Betalt annoncering – eller sponsoreret indhold – er en anden mulighed.
Der findes på nuværende tidspunkt 3 forskellige betalte værktøjer:

  • Sponsoreret indhold, som er annoncer i brugernes news feed, på tværs af enheder.
  • Sponsorerede InMails, som er annoncer direkte i brugernes ’meddelelser’ på LinkedIn
  • Tekstannoncer, som er annoncer placeret i højre side af skærmen på desktop

En af de væsentlige virkemidler, uanset hvilken annonceform du vælger, er LinkedIn Lead Ads. Med LinkedIn Leads kan du nemt indsamle de informationer du ønsker, ud fra en forud genereret formular.

Læs vores referencer 

Når du har valgt metode og virkemidler, kan du målrette ud fra eksempelvis:

  • Branche
  • Funktion
  • Uddannelsesbaggrund
  • Alder mv.

Ønsker du at høre mere om LinkedIn annoncering, eller har du spørgsmål til platformen, kan du kontakte os på 7070 2080.

Kompetencekanalen A/S
  • Red Barnet erhvervspartner
  • Red Barnet erhvervspartner
  • Gazelle 2016
  • FDIH partner
  • Gazelle 2015
  • Gazelle 2016

KompetenceKanalen A/S © 2018
Store Torv 5 - DK 8000 Aarhus C
CVR: 32 65 33 08
Telefon: 7070 2080