Søgemaskineoptimering Aarhus

Email marketing

Med gennemtænkte og skarpe email kampagner, kan du forbedre dine resultater og konvertere flere leads til kunder. Faktisk har email marketing et ry for at være den marketingkanal med det bedste afkast pr. annoncekrone. Men kun når det er gjort rigtigt.

Grundlaget for en god email kampagne er selvfølgelig en betydelig liste af modtagere - også kendt som leads. Derfor kan vi i dag ikke tale om email marketing uden også at tale om indsamling af leads.

I dag findes der efterhånden mange måder, hvorpå disse leads kan indsamles, herunder lead-ads på sociale medier, popups på din hjemmeside og lignende.

Fælles for disse værktøjer er, at det kræver et stærkt CTA-budskab - også kendt som en leadmagnet - for at få folk til at afgive deres oplysninger. Derfor skal selve leadindsamlingen gennemtænkes, før den sættes i søen, præcis som de efterfølgende email kampagner skal.

Skal vi hjælpe dig med en profitabel email marketing? 

EMAILS DER GIVER VÆRDI, GIVER KUNDER

Når du succesfuldt har fået en person til at afgive sine oplysninger - altså sikret dig et lead - så er det din opgave at værne om dette og give den potentielle kunde værdi og brugbart indhold. For kun med det rette værdiskabende indhold giver dine email kampagner et godt afkast.

Mange virksomheder begår den fejl, når de udsender nyhedsbreve eller andre former for email kampagner at tænke: Hvad ønsker jeg at opnå ved at udsende denne email? Men hvor er værdien for modtageren her? Det bør være det primære fokus.

Tænk derfor i stedet over, hvad din potentielle kunde kan få ud af at modtage dine mails. Hvor er værdien for modtageren, og hvordan forvandler du et lead til en potentiel kunde og sidenhen en tilbagevendende én af slagsen? For det er alt andet lige målet, uanset hvordan det vendes og drejes.

UENDELIGE MULIGHEDER MED EMAIL MARKETING

Når du benytter email marketing, som en aktiv del af din digitale strategi, åbner der sig en række muligheder. Du kan blandt andet benytte værktøjet til at udsende:

  • Nyhedsbreve
  • Relevante annoncer
  • Medlemsfordele og rabatter
  • Gratis og relevant viden, tips og tricks
  • Spørgeskemaer, opfordring til vidensdeling, køb, anmeldelse mv.

 Du får dermed med email marketing en gylden og unik mulighed for at påvirke kunden gennem alle stadier af købsprocessen - både før, under og efter køb - og herigennem skabe værdi og loyale kunder.

AUTOMATISEREDE EMAIL KAMPAGNER

Et andet brugbart redskab, når man arbejder med email marketing, er automatisering af email kampagner.

Her er tale om en række emails, indeholdende forskellige budskaber og virkemidler, der udsendes automatisk på baggrund af brugerens adfærd, oplysninger og lignende. Dette gøres vha. værktøjer som f.eks. Mailchimp, Hubspot, Active Campaign, SharpSpring m.fl.

Når vi taler automatisering af email kampagner, berører vi også så småt kompetencen marketing automation. Automatiserede email kampagner er nemlig en af de simpleste former inden for marketing automation, som er en disciplin for sig selv.

Læs mere om marketing automation her 

De automatiserede emails kan både fungere som et supplement til dine manuelt udsendte emails, som ofte omhandler nyheder, tilbud eller specielle kampagner, men også være den bærende del af et større marketing setup. De automatiserede emails kan f.eks. udsendes, når:

  • En ny bruger tilmelder sig dit nyhedsbrev.
  • En kunde foretager et køb.
  • En mulig kunde forlader en "fyldt" kurv på din webshop.
  • En kunde ikke har interageret med din side i x antal dage.
  • Det er x antal dage siden, at en kunde har foretaget et køb, og det er tid til endnu et køb.
  • En kunde har fødselsdag eller lignende og lykønskes med en rabatkode eller lignende.

Og dette er blot nogle af de nærmest uendelige muligheder, som automatisering af email kampagner giver dig. Hvad der giver mening for jeres virksomhed at automatisere afhænger af jeres specifikke situation, ønsker og behov.

SKAL VI HJÆLPE DIG MED EMAIL MARKETING?

Hos KompetenceKanalen har vi flere års erfaring indenfor strategi, planlægning og eksekvering af email kampagner. Vi kan derfor hjælpe dig med alt lige fra rådgivning og strategi til produktion af de enkelte emails - alt afhængig af jeres behov.

Vi kan blandt andet være behjælpelige med:

  • Email marketing strategi
  • Opsætning af emails
  • Email automatisering
  • Indsamling af leads/opbygning af emaillister
  • Analyse og optimering af kampagner

Ønsker du at høre mere om email marketing, er du i tvivl, om det er det rette for jer, eller har du uddybende spørgsmål, kan du altid kontakte os på 7070 2080.

Kompetencekanalen A/S
  • Red Barnet erhvervspartner
  • Red Barnet erhvervspartner
  • Gazelle 2016
  • FDIH partner
  • Gazelle 2015
  • Gazelle 2016

KompetenceKanalen A/S © 2019
Store Torv 5 - DK 8000 Aarhus C
CVR: 32 65 33 08
Telefon: 7070 2080