Email marketing

Med gennemtænkte og skarpe email kampagner, kan du forbedre dine resultater og konvertere flere leads til kunder. Faktisk har email marketing et ry for at være den marketingkanal med det bedste afkast pr. annoncekrone. Men kun når det er gjort rigtigt.

Grundlaget for en god email kampagne er selvfølgelig en betydelig liste af modtagere – også kendt som leads. Derfor kan vi i dag ikke tale om email marketing uden også at tale om indsamling af leads.

I dag findes der efterhånden mange måder, hvorpå disse leads kan indsamles, herunder lead-ads på sociale medier, popups på din hjemmeside og lignende.

Fælles for disse værktøjer er, at de kræver et stærkt CTA-budskab – også kendt som en leadmagnet – for at få folk til at afgive deres oplysninger. Derfor skal selve leadindsamlingen gennemtænkes, før den sættes i søen, præcis som de efterfølgende email kampagner skal.

Skal vi hjælpe dig med en profitabel email marketing?

EMAILS DER GIVER VÆRDI, GIVER KUNDER

Når du succesfuldt har fået en person til at afgive sine oplysninger, altså sikret dig et lead, så er det din opgave at værne om dette og give den potentielle kunde værdi og brugbart indhold. For kun med det rette værdiskabende indhold giver dine email kampagner et godt afkast.

Mange virksomheder begår den fejl, når de udsender nyhedsbreve eller andre former for email kampagner, at tænke: Hvad ønsker jeg at opnå ved at udsende denne email? Men hvor er værdien for modtageren her? Det bør være det primære fokus.

Tænk derfor i stedet over, hvad din potentielle kunde kan få ud af at modtage dine mails. Hvor er værdien for modtageren, og hvordan forvandler du et lead til en potentiel kunde og sidenhen en tilbagevendende én af slagsen? For det er alt andet lige målet, uanset hvordan det vendes og drejes.

Når du succesfuldt har fået en person til at afgive sine oplysninger, altså sikret dig et lead, så er det din opgave at værne om dette og give den potentielle kunde værdi og brugbart indhold. For kun med det rette værdiskabende indhold giver dine email kampagner et godt afkast.

Mange virksomheder begår den fejl, når de udsender nyhedsbreve eller andre former for email kampagner, at tænke: Hvad ønsker jeg at opnå ved at udsende denne email? Men hvor er værdien for modtageren her? Det bør være det primære fokus.

Tænk derfor i stedet over, hvad din potentielle kunde kan få ud af at modtage dine mails. Hvor er værdien for modtageren, og hvordan forvandler du et lead til en potentiel kunde og sidenhen en tilbagevendende én af slagsen? For det er alt andet lige målet, uanset hvordan det vendes og drejes.

Når du benytter email marketing som en aktiv del af din digitale strategi, åbner der sig en række muligheder.

Du kan blandt andet benytte værktøjer til at udsende:

  • Nyhedsbreve

  • Relevante annoncer

  • Medlemsfordele og rabatter

  • Gratis og relevant viden, tips og tricks

  • Spørgeskemaer, opfordring til vidensdeling, køb, anmeldelse mv.

Med email marketing får du dermed en gylden og unik mulighed for at påvirke kunden gennem alle stadier af købsprocessen – både før, under og efter køb – og herigennem skabe værdi og loyale kunder.