Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering

Med organisk søgemaskineoptimering sørger vi for, at det er netop din hjemmeside målgrupperne finder, når de søger det du tilbyder. Kunsten er at få fat på dem, der har behovet.

 

Orifarm logo Danfoss logo Sengespecialisten logo Orifarm logo Danfoss logo Sengespecialisten logo

Effektiv markedsføring

Søgemaskineoptimering eller SEO er for mange virksomhedsejere et velkendt emne. Nogle kender til det fordi de forsøger at få flere af de eftertragtede topplaceringer, enten på egen hånd eller med hjælp fra professionelle virksomheder. Andre kender til søgemaskineoptimering, fordi de løbende bliver kontaktet af virksomheder som ønsker at bidrage med deres assistance.

Søgemaskineoptimering er teknisk og it-relateret men højst effektiv markedsføring. Søgemaskinerne er nemlig afsætningskanaler hvor forbrugerne får dækket deres købsbehov, så værdien ved at være velrepræsenteret er enorm. Det interessante er, at søgemaskineoptimering udadtil fremstår passiv, selvom det modsatte absolut er tilfældet. Umiddelbart er der jo ikke noget der blinker, larmer, manipulerer, får dig til at grine, afbryder eller presser sig på – alligevel er søgemaskineoptimering et af de mest dynamiske, effektive og præsterende markedsføringsværktøjer der findes!

Hvorfor søgemaskineoptimering?

Når alt kommer til alt handler søgeoptimering om synliggørelse. Og netop synliggørelse er afgørende for enhver virksomhed, næsten uanset hvilken branche den befinder sig i. Om du er en lille malervirksomhed i Aarhus, eller om du repræsenterer en stor global virksomhed.

At være synlig som virksomhed er vigtigt, uanset om du har en fysisk eller en webbaseret butik. Hvis kunderne ikke kan finde dig, kan de heller ikke handle hos dig. Og hvad nytter det at have en smuk brugeroptimeret hjemmeside med absolut fremragende produkter eller ydelser til konkurrencedygtige priser, hvis ingen potentielle kunder har en chance for at vide det?

SEO øger omsætningen SEO øger tilstrømningen af trafik til din side. Trafik i sig selv er ikke nødvendigvis kilden til mere omsætning. Det afgørende er baggrunden for trafikken.

Hvorfor blev brugeren ledt ind på domænet og hvad ledte brugeren derind? Med søgemaskineoptimering får man fat i de forbrugere som på eget initiativ har søgt efter de produkter eller ydelser, man som virksomhed tilbyder. De besøger siden på præcis det tidspunkt hvor det er relevant for dem (og dermed også for dig).

Men er søgeoptimering ikke noget jeg selv kan klare?

Jo, så absolut! Spørgsmålet er hvilket niveau, du kan gøre det på. I bund og grund er søgemaskineoptimering blot en påvirkningsproces. Fjerner vi første del af ordet, står vi tilbage med ordet ”optimering” og det er i sig selv et relativt begreb; du kan selv optimere, men professionelle kan optimere mere end du selv kan. Og blandt de professionelle er der også forskel på optimeringsgraden. Der skal ikke herske tvivl om, at kompetenceniveauet varierer fra udbyder til udbyder.

Hvorfor søgemaskineoptimering?

Når alt kommer til alt handler søgeoptimering om synliggørelse. Og netop synliggørelse er afgørende for enhver virksomhed, næsten uanset hvilken branche den befinder sig i. Om du er en lille malervirksomhed i Aarhus, eller om du repræsenterer en stor global virksomhed.

At være synlig som virksomhed er vigtigt, uanset om du har en fysisk eller en webbaseret butik. Hvis kunderne ikke kan finde dig, kan de heller ikke handle hos dig. Og hvad nytter det at have en smuk brugeroptimeret hjemmeside med absolut fremragende produkter eller ydelser til konkurrencedygtige priser, hvis ingen potentielle kunder har en chance for at vide det?

SEO øger omsætningen SEO øger tilstrømningen af trafik til din side. Trafik i sig selv er ikke nødvendigvis kilden til mere omsætning. Det afgørende er baggrunden for trafikken.

Hvorfor blev brugeren ledt ind på domænet og hvad ledte brugeren derind? Med søgemaskineoptimering får man fat i de forbrugere som på eget initiativ har søgt efter de produkter eller ydelser, man som virksomhed tilbyder. De besøger siden på præcis det tidspunkt hvor det er relevant for dem (og dermed også for dig).

Men er søgeoptimering ikke noget jeg selv kan klare?

Jo, så absolut! Spørgsmålet er hvilket niveau, du kan gøre det på. I bund og grund er søgemaskineoptimering blot en påvirkningsproces. Fjerner vi første del af ordet, står vi tilbage med ordet ”optimering” og det er i sig selv et relativt begreb; du kan selv optimere, men professionelle kan optimere mere end du selv kan. Og blandt de professionelle er der også forskel på optimeringsgraden. Der skal ikke herske tvivl om, at kompetenceniveauet varierer fra udbyder til udbyder.

Fordele ved organisk søgemaskineoptimering

I foreningen af din knowhow om markedet og vores spidskompetencer, skaber vi en solid platform for vækst via søgemarkedet. Med andre ord: vi sørger for at kunderne finder dig, du sørger for at betjene dem.

  • Langsigtet markedsføring

  • Ubegrænset relevant trafik

  • Branding af din virksomhed

  • Besøgende baseret på behovssøgninger 

  • Besøgende til fast pris pr. måned uden ekstra omkostninger pr. klik

SEO leverer målbare resultater!

En af de store fordele ved søgeoptimering og anden online markedsføring er, at det er målbart. Faktisk kan du måle omsætningen fra Googles organiske resultat, helt ned til den enkelte øre. Dette kan bl.a. gøres med Google Analytics. Vi anbefaler at man i rapporten der genereres, eksperimenterer med at filtrere firmanavnet fra. På den måde får man et billede af omsætningen baseret på køb fore