Søgemaskineoptimering Aarhus

Søgemaskineoptimering

”Hvad nytter det at have en flot hjemmeside med fremragende produkter af højeste kvalitet til billige priser, hvis det er verdens bedst bevarede hemmelighed?”

SEOMed organisk søgemaskineoptimering sørger vi for, at det er netop din hjemmeside målgrupperne finder, når de søger det du tilbyder. Kunsten er at få fat på dem, der har behovet. Det kan vi hjælpe dig med!

Fordele ved organisk søgemaskineoptimering

  • Langsigtet markedsføring
  • Ubegrænset relevant trafik
  • Branding af din virksomhed
  • Besøgende til fast pris pr. måned uden ekstra omkostning pr. klik
  • Besøgende baseret på behovssøgninger

 

I foreningen af din knowhow om markedet og vores spidskompetencer, skaber vi en solid platform for vækst via søgemarkedet. Med andre ord: vi sørger for at kunderne finder dig, du sørger for at betjene dem! 

Søgemaskineoptimering eller SEO er for mange virksomhedsejere et velkendt emne. Nogle kender til det fordi de forsøger at få flere af de eftertragtede topplaceringer, enten på egen hånd eller med hjælp fra professionelle virksomheder. Andre kender til søgemaskineoptimering, fordi de løbende bliver kontaktet af virksomheder som ønsker at bidrage med deres assistance.

 

Læs vores referencer 

 

Søgemaskineoptimering er teknisk og it-relateret men højst effektiv markedsføring. Søgemaskinerne er nemlig afsætningskanaler hvor forbrugerne får dækket deres købsbehov, så værdien ved at være velrepræsenteret er enorm. Det interessante er, at søgemaskineoptimering udadtil fremstår passiv, selvom det modsatte absolut er tilfældet. Umiddelbart er der jo ikke noget der blinker, larmer, manipulerer, får dig til at grine, afbryder eller presser sig på – alligevel er søgemaskineoptimering et af de mest dynamiske, effektive og præsterende markedsføringsværktøjer der findes!

 

Hvorfor søgemaskineoptimering?

Når alt kommer til alt handler søgeoptimering om synliggørelse. Og netop synliggørelse er afgørende for enhver virksomhed, næsten uanset hvilken branche den befinder sig i. Om du er en lille malervirksomhed i Aarhus, eller om du repræsenterer en stor global virksomhed. At være synlig som virksomhed er vigtigt, uanset om du har en fysisk eller en webbaseret butik. Hvis kunderne ikke kan finde dig, kan de heller ikke handle hos dig. Og hvad nytter det at have en smuk brugeroptimeret hjemmeside med absolut fremragende produkter eller ydelser til konkurrencedygtige priser, hvis ingen potentielle kunder har en chance for at vide det?

 Søgemaskineoptimering

SEO øger omsætningen

SEO øger tilstrømningen af trafik til din side. Trafik i sig selv er ikke nødvendigvis kilden til mere omsætning. Det afgørende er baggrunden for trafikken. Hvorfor blev brugeren ledt ind på domænet og hvad ledte brugeren derind? Med søgemaskineoptimering får man fat i de forbrugere som på eget initiativ har søgt efter de produkter eller ydelser, man som virksomhed tilbyder. De besøger siden på præcis det tidspunkt hvor det er relevant for dem (og dermed også for dig).

 

Men er søgeoptimering ikke noget jeg selv kan klare?

Jo, så absolut! Spørgsmålet er hvilket niveau, du kan gøre det på. I bund og grund er søgemaskineoptimering blot en påvirkningsproces. Fjerner vi første del af ordet, står vi tilbage med ordet ”optimering” og det er i sig selv et relativt begreb; du kan selv optimere, men professionelle kan optimere mere end du selv kan. Og blandt de professionelle er der også forskel på optimeringsgraden. Der skal ikke herske tvivl om, at kompetenceniveauet varierer fra udbyder til udbyder.

Det vil altid være en fordel, at du selv sætter dig ind i faget. Således får du en fornemmelse for om du selv kan gøre det, eller om du skal have hjælp fra en SEO udbyder. Og lige så vigtigt; hvem du skal have hjælp af. Jo mere du ved om søgemaskineoptimering, jo bedre er du rustet til at finde den rette leverandør af ydelsen.

 

SEO leverer målbare resultater!

En af de store fordele ved søgeoptimering og anden online markedsføring er, at det er målbart. Faktisk kan du måle omsætningen fra Googles organiske resultat, helt ned til den enkelte øre. Dette kan bl.a. gøres med Google Analytics. Vi anbefaler at man i rapporten der genereres, eksperimenterer med at filtrere firmanavnet fra. På den måde får man et billede af omsætningen baseret på køb foretaget af forbrugere uden loyalitetsforhold til ens virksomhed. Vær dog opmærksom på, at det ikke er alle forbrugere, der foretager købet med det samme. Mange undersøger terrænet først og køber så senere. Den adfærd kan du i øvrigt få et godt indblik i med Google Analytics under Konverteringer -> Flerkanaltragte -> Topkonverteringsstier.

 

Organisk søgemaskineoptimering

Hos KompetenceKanalen A/S i Aarhus arbejder vi med organisk søgemaskineoptimering. Det lyder måske lidt økologisk, men det er egentlig et begreb, der er importeret af en af landets ældste SEO eksperter. Kort fortalt betyder det, at vi ikke snyder søgemaskinerne når vi søgemaskineoptimerer. Vores arbejde bliver udført ’naturligt’ i henhold til alle gældende retningslinjer. Vi sørger for at din hjemmeside informerer korrekt om det indhold den består af. Søgemaskinerne skal (såvel som forbrugerne) have et klart billede af, hvad hver enkelt URL informerer om. Det er disse informationer søgemaskinerne indekserer efter.

 

Googles opdateringer

Google ønsker søgeren det bedste! Det skal ikke lyde helligt, men sandheden er, at Google er afhængig af at levere gode resultater for dens søgere. Nøgleordet er relevans. Forbrugeren søger ud fra et behov der skal dækkes. For kontinuerligt at fastholde din markante position er Google derfor nødt til løbende at rette i den algoritme der ligger bag de resultater vi får, når vi søger. Hvis du har sat dig ind i søgemaskineoptimering, har du måske allerede hørt om nogle af de opdateringer Google har bragt på banen de seneste år; Google Panda og Google Penguin. For en god ordens skyld, vil vi belyse dem overordnet:

 

Google Panda:

Den første udgave af denne opdatering så dagens lys i februar 2011. Opdateringen har til formål at luge ud i indekserede sites af ringe kvalitet eller sites som ganske enkelt ikke har værdi for brugerne. Eksempler på sites der er blev ramt af Panda opdateringen, er sites med megen reklame, prissammenligningssider, sites med duplicate content eller sites med store mængder irrelevant tekst.

 

Google Penguin:

Denne opdatering viste sit næb d. 24. april 2012. Google Penguin er et filter. Med Penguin gik Google målrettet efter at få ram på hjemmesider som har gjort brug af aggressiv linkbuilding. Det kunne f.eks. være sites med unaturlige mængder af links, store mængder links fra internationale sites, for mange og ens links med ”money words” som ankertekst og så videre. Google Penguin er, som Google Panda, blevet opdateret løbende. D. 23. september 2016 kom Google med en stor opdatering kaldet Penguin 4.0, hvor de samtidig annoncerede, at Penguin nu er en del af deres Core-algoritme, hvilket samtidig betød, at Penguin nu kører real-time og ikke i intervaller.

 

Søgemaskineoptimering er Pull Marketing

Pull Marketing henvender sig til de forbrugere der har en eksisterende interesse eller et defineret købsbehov og ud fra det søger efter information, varer eller ydelser. I virkeligheden fristes man til at sige, at Pull Marketing ikke henvender sig til forbrugerne, men blot står til rådighed (modsat Push Marketing). Søgemaskineoptimering er et af de stærkeste og mest værdifulde Pull Marketing værktøjer der findes. Søgemaskineoptimering eksponerer din virksomheds hjemmeside for jeres kundesegment.

 

 

Kompetencekanalen A/S
  • Red Barnet erhvervspartner
  • Red Barnet erhvervspartner
  • FDIH partner
  • AAA
  • Gazelle 2015
  • Gazelle 2016

KompetenceKanalen A/S © 2017
Store Torv 5 - DK 8000 Aarhus C
CVR: 32 65 33 08
Telefon: +45 7070 2080