Case | Seniorsalg

Introduktion

Seniorsalg sælger kvalitets hjælpemidler til konkurrencedygtige priser og har et stort udvalg af alt lige fra fodtøj til rollatorer.

Seniorsalgs produkter er med til at bevare din aktivitet og uafhængighed. Noget der er vigtigt for seniorsalg, og som skaber en ”aktiv livsglæde”.

Målet er at det skal være så nemt og problemfrit som muligt at handle hos seniorsalg.

Overordnet resultat i %

0%
Stigning i trafik
0%
Stigning i omsætning

SEO resultat i %

0%
Stigning i trafik
0%
Stigning i omsætning
0%
Højere konverteringsrate

ADS resultat i %

0%
Stigning i omsætning

Mål

Da vi hos Seniorsalg valgte at indgå et samarbejde med KompetenceKanalen var vi forholdsvis nye på markedet og havde en klar ambition om at øge vores markedsandele. Første skridt i processen var at sikre vores udgangspunkt rent organisk og udbygge denne del. I takt med dette udbyggede vi samarbejdet med KompetenceKanalen til også at indeholde Google Ads og Facebook, hvor målsætningen ligeledes var klar. Øget omsætning og kendskabsgrad til Seniorsalg.

LØSNING

Løsningen for at opnå målsætningen for samarbejdet var i første omgang en grundig teknisk gennemgang af Seniorsalgs setup samt en kortlægning af mulighederne rent organisk.

Ret hurtigt herefter gik vi videre med en kvalitativ linkbuilding-strategi, sideløbende med at onpage indhold blev strømlinet og optimeret.

Efter lidt tid koblede vi Google ads og Facebook på som en del af samarbejdet. Vi kunne hurtigt se, at ROAS var rigtigt god på Google ads, og derfor blev målsætningen at skalere omsætningen samtidig med at bibeholde den flotte ROAS.

Facebook var helt nyt for Seniorsalg, og her var målsætningen, at der skulle skabes en øget kendskabsgrad samt at skabe en masse relevant trafik, der kunne brødføde de andre kanaler, således der var en god sammenhæng imellem indsatsen på tværs af SEO, ads og Facebook.

 

RESULTAT

Efter en stor fælles indsats er målsætningen mere end nået på tværs af alle kanalerne. Det betyder, at marketing setuppet er mere velsmurt hos Seniorsalg i dag, og derfor kigger vi nu på sammen at entrere nye markeder, hvor vi klart forventer samme udvikling som der har været på det danske marked.

Udover de forventede resultater på tværs af de forskellige kanaler har indsatsen også betydet en øget konverteringsrate, som også har bidraget positivt til at nå målsætningen om mere omsætning.