Søgemaskineoptimering Aarhus

Google Shopping

Google ShoppingMed Google Shopping eller Product Listing Ads (PLA) høster du fordel af, at forbrugerne allerede inden de kommer ind på din shop, kender prisen på produktet og har set et billede af det. Kundens vurdering af prisen på dit produkt er derfor allerede sket inden du betaler for klikket. Google Shopping annoncer findes typisk i Googles søgeresultater i højre side eller i toppen.

Google har for nylig lanceret et Shopping tab i søgeresultatet. Ved at klikke på fanebladet kan brugeren se alle produkter fra de forhandlere, der annoncerer med Shopping. Købsbehovet er med andre ord helt i top og konverteringen er også derefter.

 

Vær synlig i købsøjeblikket

Moderne forbrugere er krævende, forkælede, utålmodige og bedre informeret om produkterne de søger, end nogen sinde. For detailhandlere betyder det, at de skal være tilgængelige i øjeblikket og være nyttige for købere når som helst og hvor som helst. Google Shopping tilbyder skalerbar annoncering der rammer brugerne bredt eller specifikt i købsøjeblikket og vises i Googles søgeresultater, som banner annoncering og på YouTube.

 

Læs vores referencer 

 

Hvad er en Google Shopping annonce

En Shopping annonce består af et billede af produktet, et produkt navn, prisen og et forhandler navn.

 

Hvad kan man annoncere for med Google Shopping

Google Shopping er henvendt til private forbrugere der leder efter et produkt. Derfor er det ikke muligt at annoncere B2B eller annoncere for serviceydelser med Google Shopping. Der er også særlige krav om levering til private adresser, fyldestgørende handelsbetingelser og krav om kryptering af persondata på hjemmesiden.

 

Hvordan styrer man Shopping

Shopping kampagnen bliver styret fra AdWords, mens de produktinformationer man annoncerer med, bliver styret fra en Merchant center konto. Hos KompetenceKanalen A/S hjælper vi med alle faser; fra oprettelse af et product feed, oprettelse og konfigurering af Merchant center konto, til oprettelse af Shopping kampagner - vi er med hele vejen!

 

Hvad er vigtigt med Google Shopping

Produktinformationerne du indgiver til Google er vigtige. En virksomhed indgiver optimalt set kun de mest korrekte produktinformationer. Sådan undgår man at vise én pris i annonceringen og en anden pris på hjemmesiden. Det er også vigtigt at sende fulde produktbeskrivelser, fyldestgørende produktnavne og at definere typen af produktet over for Google, så produktannoncerne bliver aktiveret på alle søgninger hvor brugeren søger efter netop det produkt.

Det er vigtigt at definere produkttypen og produktets mærke så specifikt som muligt, så man kan opdele produkterne i sine AdWords kampagner. Det giver mulighed for at angive forskellige bud på tværs af produkttyper og mærker. Som annoncør er det vigtigt at man byder på baggrund af fortjenesten på produktet, ikke på baggrund af kategorien.

 

Display annoncering - Google shopping opsplitning af klikpriser på kategorier

 

Hvordan vurderer man Google Shopping

Som med AdWords kampagner er det muligt at bruge konverteringssporing, så man hurtigt kan rette til, hvis et produkt eller produktgruppe ikke giver den ønskede omsætning eller overskudgrad.

 

Hos KompetenceKanalen A/S tilbyder vi både Google Shopping som et selvstændigt produkt eller som en del af en samlet AdWords løsning.

 

 

Kompetencekanalen A/S
  • Red Barnet erhvervspartner
  • Red Barnet erhvervspartner
  • FDIH partner
  • AAA
  • Gazelle 2015
  • Gazelle 2016

KompetenceKanalen A/S © 2017
Store Torv 5 - DK 8000 Aarhus C
CVR: 32 65 33 08
Telefon: +45 7070 2080