Google Shopping

Med Google Shopping høster du fordel af, at forbrugerne allerede inden de kommer ind på din shop, kender prisen på produktet og har set et billede af det. Kundens vurdering af prisen på dit produkt er derfor allerede sket, inden du betaler for klikket. Google Shopping annoncer findes typisk i Googles søgeresultater i højre side eller i toppen.

Google har lanceret et Shopping tab i søgeresultatet. Ved at klikke på fanebladet kan brugeren se alle produkter fra de forhandlere, der annoncerer med Shopping. Købsbehovet er med andre ord helt i top og konverteringen er også derefter.

Vær synlig i købsøjeblikket

Moderne forbrugere er krævende, forkælede, utålmodige og bedre informeret om produkterne de søger, end nogen sinde. For detailhandlere betyder det, at de skal være tilgængelige i øjeblikket og være nyttige for købere når som helst og hvor som helst. Google Shopping tilbyder skalerbar annoncering der rammer brugerne bredt eller specifikt i købsøjeblikket og vises i Googles søgeresultater, som banner annoncering og på YouTube.

Kontakt os og øg din online synlighed i dag

Hvad er en Google Shopping annonce

En Shopping annonce består af et billede af produktet, et produkt navn, prisen og et forhandler navn.

Hvad kan man annoncere for med Google Shopping

Google Shopping er henvendt til private forbrugere, der leder efter et produkt. Derfor er det ikke muligt at annoncere B2B eller annoncere for serviceydelser med Google Shopping. Der er også særlige krav om levering til private adresser, fyldestgørende handelsbetingelser og krav om kryptering af persondata på hjemmesiden.

Hvordan styrer man Shopping

Shopping kampagnen bliver styret fra Google Ads, mens de produktinformationer man annoncerer med, bliver styret fra en Merchant center konto. Hos KompetenceKanalen A/S hjælper vi med alle faser; fra oprettelse af et product feed, oprettelse og konfigurering af Merchant center konto, til oprettelse af Shopping kampagner – vi er med hele vejen!

Hvad er vigtigt med Google Shopping