Hos KompetenceKanalen arbejder vi målrettet med at forbedre konverteringen på hjemmesider og webshops.
I denne proces gør vi brug af avancerede sporings- og splittestværktøjer. På den måde kan vi teste ændringer og få eksakte svar på, hvad der skal gøres, for at øge omsætningen eller henvendelsesfrekvensen i din forretning
Case – Playmobilbutikken
I følgende test undersøgte vi, hvorvidt mere tydelige USP’er (Unique Selling Propositions) ville være med til at få flere besøgende til at færdiggøre køb og derved øge omsætningen på Playmobilbutikken.dk.
Idéen bag testen var, at vi, ved at skabe mere fokus på Playmobilbutikkens rigtig gode USP’er, ville få flere besøgende bemærke disse, og derved have lettere ved at foretage en endelig købsbeslutning.
Nedenfor ses kontrol-siden (originalen) og variant-siden
Som det ses ovenfor, er det ikke en stor ændring, men kigger man på testens resultat, ser det noget anderledes ud, da testen viste en omsætningsstigning på 24,5 % i forhold til originalen og kigger man på Analytics for perioden sammenlignet med året forinden, er konverteringsraten forbedret med 59,24 % og omsætningen med 69,59 %.
Konvertering er “tryllestaven”, der forvandler en besøgende til en betalende kunde. Afhængigt af din målgruppe, har du mellem 2 og 6 sekunder til at begejstre en bruger til at blive på din hjemmeside og foretage den ønskede handling.
Hvad er konvertering?
Det er ikke nok at få dine potentielle kunder ind på din hjemmeside, hvis disse besøgende blot lige vil kigge rundt, før de igen forlader dit sitet. Det ultimative mål for konverteringsoptimering er at maksimere indtægterne. For at kunne nå målsætningen, skal man sætte sig ind i besøgendes tankegang og forstå deres adfærd.
Hvordan kan vi optimere din konvertering?
Professionel konverteringsoptimering ligger i skæringspunktet mellem tre faglige områder