Konverteringsoptimering

I KompetenceKanalen arbejder vi målrettet med at forbedre konverteringen på hjemmesider og webshops.

I denne proces gør vi brug af avancerede sporings- og splittestværktøjer. På den måde kan vi teste ændringer og få eksakte svar på, hvad der skal gøres, for at øge omsætningen eller henvendelsesfrekvensen i din forretning.

Konverteringsoptimering (CRO) øger effekten af alle markedsføringskanaler. Det betyder forbedret ROI og styrket bundlinje.

Kontakt os og øg din online synlighed i dag

Case – Playmobilbutikken

I følgende test undersøgte vi, hvorvidt mere tydelige USP’er (Unique Selling Propositions) ville være med til at få flere besøgende til at færdiggøre køb og derved øge omsætningen på Playmobilbutikken.dk.

Idéen bag testen var, at vi, ved at skabe mere fokus på Playmobilbutikkens rigtig gode USP’er, ville få flere besøgende bemærke disse, og derved have lettere ved at foretage en endelig købsbeslutning.

Nedenfor ses kontrol-siden (originalen) og variant-siden

case playmobilbutikken kontrolcase playmobilbutikken variant

Som det ses ovenfor, er det ikke en stor ændring, men kigger man på testens resultat, ser det noget anderledes ud, da testen viste en omsætningsstigning på 24,5 % i forhold til originalen og kigger man på Analytics for perioden sammenlignet med året forinden, er konverteringsraten forbedret med 59,24 % og omsætningen med 69,59 %.

case playmobilbutikken analytics