Case | ILVA Max Jessen

ILVA Max Jessen startede småt i 1951 i et lokale på 16 m². I 2020 disponeres der over ca. 2000 m² lager og 4900 m2 forretningslokaler.

Max Jessen Historie

Max Jessen var i 1969 en af initiativtagerne til stiftelsen af IDEmøbler, og forretningen har siden været medlem heraf. IDEmøbler indgik i november 2007 fællesejerskab med kapitalfonden Axcel om aktiviteterne i møbelkæden. IDEmøbler Max Jessen A/S Terndrup fortsætter som en selvstændig IDE-butik i dette samarbejde med Danmarks største møbelkæde.

Max Jessen fokuserer i dag på de mest populære moderne mærker inden for møbler og boligtilbehør og har i 2019 etableret en stor luksus HÂSTENS sengeafdeling med håndlavede svenske senge.

Udvaglte resultater

0%
Højere ROAS
0%
Øget Ads trafik
0%
Samlet stigning i omsætning
0%
Samlet ordretilstrømning
0%
Stigning i Ads omsætning

Overordnet målsætning

ILVA Max Jessen har indtil starten af samarbejdet med KompetenceKanalen været en traditionel møbelforretning med alt hvad det indebærer på godt og ondt.

Max Jessen skulle digitaliseres og der skulle laves et online fokusskifte, hvor hjemmesiden og de primære forretningsområder skulle eksponeres online i langt højere grad, end det hidtil havde været tilfældet. Online-delen af Max Jessen skulle være sit eget ben på den samlede forretning samtidig med at den i udpræget grad skulle drive besøgende til den fysiske butik i Terndrup.

Personalet ved Max Jessen skulle oplæres i nye arbejdsgange ift. Googles algoritmer hvad angår SEO arbejdet og domænet skulle have en skarpere segmentering, så vi fik vist det brede sortiment samtidig med at de besøgende på hjemmesiden fik en bedre brugeroplevelse (UX).

Sideløbende med bedre eksponering igennem SEO skulle vi sikre en bred geografisk repræsentation af Max Jessen på de primære forretningsområder igennem Google Ads annoncering. SEO- og Google Ads arbejdet skulle understøttes med en strategi for de sociale medier, Facebook og Instagram, hvor de primære kundesegmenter bliver eksponeret for de meget flotte produkter og opstillinger fra den fysiske butik.

ILVA Max Jessen har indtil starten af samarbejdet med KompetenceKanalen været en traditionel møbelforretning med alt hvad det indebærer på godt og ondt.

Max Jessen skulle digitaliseres og der skulle laves et online fokusskifte, hvor hjemmesiden og de primære forretningsområder skulle eksponeres online i langt højere grad, end det hidtil havde været tilfældet. Online-delen af Max Jessen skulle være sit eget ben på den samlede forretning samtidig med at den i udpræget grad skulle drive besøgende til den fysiske butik i Terndrup.

Personalet ved Max Jessen skulle oplæres i nye arbejdsgange ift. Googles algoritmer hvad angår SEO arbejdet og domænet skulle have en skarpere segmentering, så vi fik vist det brede sortiment samtidig med at de besøgende på hjemmesiden fik en bedre brugeroplevelse (UX).

Sideløbende med bedre eksponering igennem SEO skulle vi sikre en bred geografisk repræsentation af Max Jessen på de primære forretningsområder igennem Google Ads annoncering. SEO- og Google Ads arbejdet skulle understøttes med en strategi for de sociale medier, Facebook og Instagram, hvor de primære kundesegmenter bliver eksponeret for de meget flotte produkter og opstillinger fra den fysiske butik.

LØSNING

Vi startede med at gennemgå al den data Max Jessen havde til rådighed i Google Analytics, Google Ads m.v. På baggrund af udgangspunktet fik vi lagt en indledende strategi for de forskellige forretningsområder på webshoppen. Her var der samtidig muligheder for Direktøren ved Max Jessen at udstikke nogle prioriteringer på specifikke primære forretningstermer/brands, som skulle have ekstra fokus i SEO strategien.

På Google Ads området understøttede vi prioriteringerne på SEO-delen igennem tekstannoncer sideløbende med at der var stort fokus på at trække omsætningen igennem i Google Shopping. Det var meget vigtigt for Max Jessen at sikre rentabiliteten i samarbejdet fra dag 1.
Nu er det ingen hemmelighed at Max Jessen konverterer bedre i den fysiske butik end de gør online, så en stor del af klikbudgettet i Google Ads, var prioriteret til at trække besøgende ind i den fysiske butik

Dette er lykkedes i langt større grad end vi og Max Jessen havde turde håbet på.

På de sociale medier udruller vi i samarbejde med Max Jessen løbende kampagner for de forskellige sæsoner og mærkedage samtidig med at der også her er fokus på den fysiske butik.

På den korte bane i samarbejdet har der været stort fokus på det geografiske nærområde, men i takt med resultaterne er eksponeringen blevet en del bredere. For store dele af forretningen er eksponeringen i dag landsdækkende.

Vi startede med at gennemgå al den data Max Jessen havde til rådighed i Google Analytics, Google Ads m.v. På baggrund af udgangspunktet fik vi lagt en indledende strategi for de forskellige