I slutningen af oktober var vi så heldige at blive inviteret til at holde et oplæg for Dansk Markedsføring Studerende i Aarhus. Aftenens tema var ’Marketing på utraditionelle sociale medier’, og vores oplæg omhandlede det nok mest utraditionelle, nemlig Pinterest.
Allerede da vi så deltagerantallet gik det op for os, at der var stor interesse for disse medier, og som aftenen skred frem, blev det yderligere bekræftet.
Især fordele og ulemper ved de respektive platforme var et tilbagevendende emne. Vi besluttede os derfor for at gribe dén bold, og skrive et lille opslagsværk med fordele og ulemper ved de mest utraditionelle sociale medier.
Pinterest er som sagt en af de mest undervurderede platforme i Danmark, når det kommer til potentiale for virksomheder. Det giver dig, som ejer af en virksomhed, eller med ansvar for markedsføring heraf, nogle klare fordele.
Fordele:
Ulemper:
Snapchat
Snapchat er i mange henseender blevet kategoriseret som ’sjov og ballade’ og ses sjældent som en platform, der har potentiale for seriøse virksomheder. Det kan vise sig at være en fejl – især, hvis du formår at bruge platformen korrekt.
Fordele:
Ulemper: