Tiltræk din målgruppe med målrettede reklamer på
TV2 play
Ønsker du at nå ud til din målgruppe på en platform der er både troværdig og effektiv? Med målrettede reklamer på TV2 Play sikrer du dig, at din reklame bliver set hele vejen igennem.
KompetenceKanalen er TV2 play premium partner og kan hjælpe med hele processen fra idegenerering til eksekvering på kampagner.
Fordele ved TV2 play annoncering
Hør mere om TV2 Play annoncering hos KK
Høj troværdighed
TV2 er i sig selv et enormt stærkt og troværdigt medie, og alene det faktum at dine reklamer er placeret i et så stort og troværdigt medie er et stærkt signal at sende og er med til at løfte dit brands kendskab og troværdighed..
Høj seertilslutning
Stort set alle tv2’s reklamer bliver set til ende. Hele 98 % af alle reklamerne på tv2play bliver set til ende, hvilket er markant højere end andre digitale medier. For sammenligningsgrundlag ses kun 5 % af Metas annoncer til ende og 20 % af Youtubes annoncer. Ydermere afvikles 97 % af reklamerne på tv2play med lyd.
Kombineret effekt af TV og Digital Markedsføring
Traditionelle tv-reklamer har ofte været forbundet med høje omkostninger og usikkerhed omkring målgruppepræcision. Men med streaming og målrettet tv-annoncering på TV2 Play, får du fordelene fra begge verdener – troværdigheden fra traditionelt tv og den præcise målretning fra digitale medier. Det betyder bl.a. at der er gode muligheder for at målrette reklamer efter demografi og geografi.
Effektiv annoncering
TV2 Play’s platform giver mulighed for at tilpasse reklamer efter seerens specifikke karakteristika. To personer kan derfor se forskellige reklamer, selvom de ser det samme program, hvilket maksimerer effekten af dit reklamebudget.
Hvordan adskiller adressable TV fra traditionelle tv-reklamer?
Traditionel annoncering på TV er typisk blevet associeret med at det koster mange penge og er enormt dyrt, og i øvrigt har det været problematisk at måle specifikt på effekten, da man har haft begrænsede målretningsmuligheder.
Begge ovenstående problematikker har annoncering via adressable tv løst. Det er nemlig hverken dyrt eller problematisk at måle effekten af. Fordelene ved adressable tv er netop, at du kan målrette reklamerne til seere baseret på geografi, demografi og adfærd.
Samtidig betyder de bedre muligheder for målretning også, at effekten er mere dokumenterbar.
Facts om TV2 play
I en digital tidsalder er streaming blevet en uundværlig del af mange menneskers hverdag. Der ses ikke kun en udvikling i skiftende medievaner, men også en stigende efterspørgsel af
on-demand indhold, der tilbyder et bredt udvalg af film, serier, og dokumentarer til seere i alle aldre.
TV2 Play har oplevet en bemærkelsesværdig vækst i antallet af brugere over de seneste år. Fra at have omkring 275.000 abonnenter i sine tidlige år, har tjenesten nu rundet over 2 millioner brugere i 2022.
TV2 Play tiltrækker en bred vifte af både yngre og ældre seere. Det er dog især den yngre befolkning i aldersgruppen 20-40 år, hvor der ses en høj brugeraktivitet.
Tænk TV2 play i dit marketingmix
Om end TV2play som annonceringsplatform står stærkt, hvilket ovenstående tydeligt belyser, så er der ingen platform der kan stå alene i at overbevise dine kunder om at købe hos netop dig. Derfor er det vigtigt, at indtænke tv2play som en del af dit overordnede marketing budget, således der skabes en rød tråd i kampagnen der arbejdes med på tv2play samt Meta, Google og andre relevante marketingkanaler.
Her kan KompeteneKanalen naturligvis også hjælpe med at lægge en 360graders strategi og eksekvere herpå i samspil med dig.
TV2 Play hos KompetenceKanalen