Digital strategi

E-mail marketing er ikke ved at uddø – tværtimod!

By |12-05-2021|Categories: Digital strategi|

Den første marketing e-mail blev sendt tilbage i 1978 og den resulterede i omsætning på 13 millioner dollars. Derefter blev denne form for marketing et af det mest brugte marketing kanaler i nyere tid – og det er stadig en yderst relevant kanal, som bruges i ens virksomheds content marketing strategi. Mange mener at e-mail marketing er en old school ...

Sådan kommer du i gang med at producere video til din B2B-marketingstrategi

By |07-05-2021|Categories: Digital strategi|

Video er blevet en essentiel del af en effektiv digital marketingstrategi gennem hele kunderejsen. Du skal derfor lave video, hvis du ønsker at skabe tillid og stærkere relationer til dine B2B-kunder, alt imens du hjælper dem godt videre i deres søgen på løsningerne til deres udfordringer. Men hvordan kommer du i gang med videomarketing, og hvad skal du bruge? ...

Derfor skal B2B-virksomheder investere i digital markedsføring i 2021

By |26-03-2021|Categories: Digital strategi|

og 7 ud af 10 kr. af indkøbernes budget bruges online. Dette viser, at der er et kæmpe potentiale for B2B-handel online. Onlinehandel er blevet den ultimative måde at foretage sine erhvervsindkøb på. Corona eller ej, så forventer man at se en stigning i 2021, hvilket er en god indikation på, at den online B2B-handel er kommet for at blive. ...

Forskellen på Google Analytics og Facebook Pixel Data

By |23-02-2021|Categories: Digital strategi|

I vores branche får vi ofte spørgsmål om, hvorfor Google Analytics og Facebook Pixel rapporterer vidt forskellige antal besøg og salg. Og ofte er det salg, som der kan være meget stor forskel på. Det første vi skal være opmærksomme på er, at de har to forskellige formål, selvom de næsten gør det samme. Google Analytics hovedformål er at ...

Hvordan lægger du det rette klikbudget til Google Ads?

By |15-02-2021|Categories: Digital strategi|

Det er et spørgsmål, der er rigtig svært at svare på, men jeg vil i dette indlæg give dig nogle redskaber, du kan bruge, når du skal beslutte dig for, hvor din virksomhed skal starte. Det skal dog siges, at dette er et strategisk redskab, som du kan bruge til at komme så tæt på et svar, som muligt - ...

Sådan arbejder du med influencer marketing

By |20-01-2021|Categories: Digital strategi|

Selvom influencere for de fleste ikke længere er et nyt begreb, så er der mange virksomheder, der endnu ikke har kastet sig over arbejdet med influencere – måske fordi de ikke føler, det giver værdi for deres virksomhed, eller måske, fordi de ikke ved, hvor de skal starte. Hører du til den sidste gruppe, og går du med overvejelserne omkring ...

Kundens udgifter til fragt er et konkurrenceparameter

By |23-11-2020|Categories: Digital strategi|

Størstedelen af webshops tilbyder i dag gratis fragt – enten på alle ordrer eller afhængigt af ordrestørrelsen. Fri fragt på alle ordrer, justering af kundens udgift til fragt eller ændring af grænsen for fri fragt påvirker konverteringsraten i udpræget grad. Positivt som negativt kan ændringerne på fragtparametre have store konsekvenser for bundlinjen hos enhver webshop. Det er de færreste webshops, ...

Black Friday – Årets største E-handelsdag

By |02-09-2020|Categories: Digital strategi|

Først og fremmest er det vigtigt at vide, at det som virksomhed er essentielt at forberede sig til Black Friday i god tid. Dette betyder blandt andet, at det kan være en rigtig god idé at have din landingsside klar i god tid. Forbrugerne af Black Friday-e-handlen er ude i bedre og bedre tid for at spejde efter de helt ...

Social Media Manageren ’18

By |29-11-2018|Categories: Digital strategi|

I går var 330 mennesker samlet, til konferencen Social Media Manageren ’18, for at blive lidt klogere på bl.a. fremtidens kundeoplevelser, brandbuilding og kundeservice, via de sociale medier. Som arrangøren selv udtaler det, så skulle ’SoMe værktøjskassen trimmes’ og det blev den i høj grad. Lad os lige starte ud, som vi gjorde i går - med et budskab, fra ...