Julen nærmer sig, og mange butikker og webshops har allerede gjort sig de første forberedelser i form af både udsmykning, men også varesortimentet. Derfor er det heller ikke for tidligt at begynde at overveje, hvordan du skal forberede din webshop på den travle juletid. Herunder finder du 5 gode tips til, hvordan du med hjælp fra de sociale medier kan blive klar.

 

Advents give away

Det kan være en god ide at oprette en advents give away eller en julekalender, hvor du udlodder produkter til en heldig vinder enten hver søndag i advent eller hver dag. Opsæt nogle vilkår der gør, at deltageren både skal interagere med opslaget og besøge jeres website. På denne måde får du både interaktioner på dine sociale platforme, samt besøg på dit website, der kan benyttes i senere markedsføring.

 

Få hjælp og sparring til dit julesalg her

 

Tilpas USP’er (unique selling points)

Op til jul er der altid øget travlhed, og det betyder for mange webshops også, at der kommer pres på f.eks. levering. Overvej derfor at oplyse kunderne om længere leveringstid, så de bliver opmærksomme på at bestille i god tid. Det kan også være en god ide at sætte en bestillingsfrist, så kunden er klar over, at der skal bestilles inden en bestemt dato, hvis varen skal nå hjem inden jul. Overvej desuden, om du skal tilpasse andre USP’er som fx mulighed for gaveindpakning og længere byttefrist. Disse USP’er kan også tilføjes i annoncer og organiske opslag.

 

Opret en Lead-kampagne

Få både nuværende og nye kunder til at skrive sig op til dit nyhedsbrev. Med nyhedsbrevet vil de fx kunne få oplysninger om kampagner, konkurrencer mm. før alle andre. For at få kunderne til at tilmelde sig nyhedsbrevet, kan du motivere med f.eks. ”Få sneak peak på vores juletilbud””Få tilbuddene først” eller ”Spar yderligere 5 % i december” – alt sammen får de, hvis de tilmelder sig nyhedsbrevet.

 

Brug de sociale medier til at inspirere op til jul

Du bør også overveje at lave organiske opslag, der løfter sløret for de produkter, der kommer på tilbud. Annoncér de stærkeste tilbud ud til alle eksisterende følgere. Eksempel: ”Er du også vild me