Som nævnt er det nu muligt at ’tagge’ dine produkter, når du laver organiske opslag på Instagram. Det betyder at når dine følgere scroller ned gennem deres feed og ser dit opslag, kan du præsentere dem for produkt med tilhørende ’tag’. Dette tag vil vise pris og produktbeskrivelse og ydermere kan den interesserede ’følger’ klikke sig fra opslaget og ind på din webshop.

Med Shopping på Instagram kan du ’tagge’ op til 5 produkter pr. billede eller op til 20 produkter pr. karrusel, hvilket giver rig mulighed for at promovere nye kollektioner, inspirere dine følgere med specifikke kombinationer eller lignende.

På nuværende tidspunkt er det kun muligt at benytte Instagram Shopping på dine organiske opslag. Du kan altså ikke promovere/annoncere denne type opslag endnu, men mon ikke den feature allerede er på tegnebrættet.

 

Krav til Instagram Shopping

Udover at det selvfølgelig som minimum kræver en webshop, at oprette Instagram Shopping, er der en række andre forudsætninger der skal opfyldes, før du kan gå i gang:

  • Du skal have en virksomheds-side, med tilhørende shop, på Facebook
  • Du skal have en Instagram Business konto, som er kædet sammen med din virksomhedsside på Facebook
  • Du skal have installeret den nyeste version af Instagram

Benytter du dig derudover af ’Salg fra katalog’, når du annoncerer på Facebook og Instagram, er der en anden vigtig detalje der skal være på plads. Sørg for at din Business Manager ikke kun har adgang til den Facebook-side, som din Instagram Business er knyttet op på, men at den står som ejer af siden. Din Business Manager skal også være ejer a