Performance Max
I december 2021 lancerede Google den fuldautomatiske kampagnetype Performance Max - også kaldet ’Maksimal effektivitet’. Performance Max (forkortet PMax) giver annoncører mulighed for at annoncere på alle Googles kanaler herunder Youtube, Display, Search, Discovery, Gmail og Maps i én samlet kampagne. Indtil videre har Performance Max været en black box, og med dette menes, at man har minimal indsigt ...
Google udfaser udvidede tekstannoncer
Fra den 30. juni 2022 er det ikke længere muligt at oprette og redigere udvidede tekstannoncer i Google Ads. Det betyder derfor, at de velkendte udvidede tekstannoncer erstattes af responsive søgeannoncer (Responsive Search Ads eller RSA) der blev indført i 2018. For dig der før har arbejdet - eller arbejder med - udvidede tekstannoncer betyder det helt konkret, at ...
Automatiske anbefalinger på Google Ads
Når dine kampagner har kørt i Google Ads et stykke tid, vil du få adgang til en række anbefalinger fra Google. Anbefalingerne er forslag til effektivisering af din forretning ud fra Googles algoritme og kan styres både manuelt og automatisk. Ved at anvende Googles automatiske anbefalinger kan optimeringen af din Ads konto blive mere enkel – men bliver den ...
Kom i gang med Performance Max før din konkurrent
Hvad er Performance Max? Performance Max, som på dansk også kaldes ’maksimal effektivitet’, er Google Ads nye kampagnetype. Denne kampagnetype muliggør at trække meget trafik, da Performance Max annoncerer på alle Googles kanaler, herunder YouTube, Display, Search, Discover, Gmail, Shopping og Maps. Derfor kan man med denne kampagnetype sprede sin annoncering ud over flere kanaler. ...
8 gode råd til dine Google Ads til Black Friday 2021
Når man skal forberede sig bedst muligt til Black Friday ift. annoncering på Google Ads, så er der flere ting, man skal være opmærksomme på at få gjort i god tid, inden ugen og specielt selve dagen oprinder. Herunder har vi samlet nogle af de råd som du, som kunde hos KompetenceKanalen, med fordel kan drage nytte af for ...
CPA, ROAS, POAS og levetidsværdi
Der er mange måder at vurdere, om en marketingkampagne er værdiskabende, og det har hver sin styrke alt efter, hvilke data man har adgang til. Her tager vi de mest almindelige, som man kan finde i Facebook Business Manager, Google Ads og alle de andre betalte marketingkanaler. CPA er nemt at opsætte ...
Google sender digital skat videre til annoncørerne
Hvis du annoncerer i Storbritannien, Østrig eller Tyrkiet skal du i fremtiden være ekstra opmærksom på dine udgifter til Google. Google har netop meddelt, at de fra 1. november lægger ekstra gebyrer på annoncer, som vises i disse tre lande. Helt præcist lyder udgifterne på: Storbritannien: 2 % Østrig: 5 % Tyrkiet: 5 % Om hvordan gebyret kommer ...
Gratis Google Shopping – Nu bliver det muligt at sælge kvit og frit
Siden 2012 har det kostet penge at annoncere på Google Shopping, men nu ser det ud til, at den tid snart er forbi. Det lyder måske for godt til at være sandt, at man igen kan sælge sine produkter helt gratis via Google Shopping – men den er god nok. Google har netop meldt ud, at de inden udgangen af ...
Opdateringer fra Google Ads: Få flere produkter med i Shopping
Google har for nylig foretaget en række ændringer i Google Ads. Disse ændringer kan have stor betydning for din virksomheds succes på Google, og derfor er det vigtigt, at du er opmærksom på dem. Opdatering om UPI-værdier er lige om hjørnet Den 30. september i år træder Googles ændringer om håndhævelse af UPI-værdier i kraft. Disse ændringer kommer til ...
10 hurtige; Google-annoncering
Mange af os forbinder først og fremmest Google med svar – søg og Google skal finde! Men Google er selvfølgelig meget mere end bare de organiske søgeresultater. Med dette indlæg ønsker vi skabe et overblik over mulighederne indenfor Google-annoncering. Dette er en overordnet gennemgang, så ønsker du at vide mere om de enkelte emner, har vi indsat links, som kan gøre dig klogere. ...