Hvad er Performance Max?
Performance Max, som på dansk også kaldes ’maksimal effektivitet’, er Google Ads nye kampagnetype. Denne kampagnetype muliggør at trække meget trafik, da Performance Max annoncerer på alle Googles kanaler, herunder YouTube, Display, Search, Discover, Gmail, Shopping og Maps. Derfor kan man med denne kampagnetype sprede sin annoncering ud over flere kanaler. Performance Max tager alt det gode fra de forskellige kampagnetyper, og sammensætter det i én enkelt kampagne, for at skabe den bedst mulige performance.
Performance Max er derfor en kombination af Googles Kanaler, hvor Google forsøger at skabe den ultimative kombination af de forskellige kampagnetyper, til én samlet automatiseret løsning. I og med det er en automatiseret kampagnetype, overlader man meget til Google. Det betyder dog også, at Performance Max har mulighed for at fange søgninger og relevante visninger, som de øvrige kampagnetyper ikke kan. Google benytter al den data og de automatiserede algoritmer til at byde ind på relevante søgninger, som du ellers ikke selv ville kunne.
Kort info om Performance Max
I december 2021 åbnede Google for kampagnetypen, Performance Max. I september 2022 vil Performance Max erstatte Google Smart Shopping. Det betyder derfor, at alle Smart Shopping kampagner automatisk bliver opgraderet til Performance Max kampagner. I perioden april til juni 2022, vil man kunne opgradere sine Smart Shopping kampagner med ét klik til Performance Max. Her vil data fra Smart Shopping blive ført med over i den nye kampagnetype.