Søgemaskineoptimering

Her får du 5 tips til at lave en opsøgende linkbuilding-strategi

By |29-04-2021|Categories: Søgemaskineoptimering|

Linkbuilding er og bliver en absolut nødvendighed, hvis man som virksomhed bestræber sig på de gode placeringer på Google, og dermed også ønsker masser af trafik til sin side. En stærk linkprofil bliver dog ikke bygget fra den ene dag til den anden, og det kan være svært at navigere i, hvilke linkbuilding-strategier man skal gøre brug af. Kort ...

Google tilføjer Core Web Vitals til Page Experience

By |16-04-2021|Categories: Søgemaskineoptimering|

Opdateret 20-04-2021: Google har meldt ud, at de fra juni 2021, ruller deres nyeste rangeringsfaktor ud – Core Web Vitals. Google har altid bestræbt sig på at levere de bedst mulige resultater til en given søgning. For også fremadrettet at gøre dette, vægter de nu selve brugeroplevelsen højere og højere. Til det formål har Google opfundet Page Experience. Page ...

Deadline for Google Mobile-First nærmer sig

By |02-02-2021|Categories: Søgemaskineoptimering|

Tilbage i juni 2019 skrev vi her hos KompetenceKanalen omkring standardiseringen af Mobile-First indeksering på alle hjemmesider i Google. Dengang lød meldingen på, at alle nye hjemmesider, launchet efter 1. juli 2019, var Mobile-First indekseret, mens der fortsat blev holdt øje med ældre hjemmesiders mobilvenlighed. Webstedejere har gennem Google Search Console løbende modtaget besked, når deres websted er blevet vurderet mobilvenlig og ...

Links fra samme C-blok subnet. Godt eller skidt?

By |11-01-2021|Categories: Søgemaskineoptimering|

En myte vi ofte hører i branchen er, at links fra samme C-blok subnet skader din SEO. Et C-blok subnet er en samling af ip-adresser der ligger i samme gruppe. For at skære ind til benet, kan du læse mere om, hvad C-blok subnet er her i følgende artikel. Den fortæller hurtigt og kort, hvad C-blok subnet er for en ...

Typiske årsager til en høj bounce rate, og hvordan du mindsker den

By |01-01-2021|Categories: Søgemaskineoptimering|

En bounce rate eller afvisningsprocent er et udtryk for, hvor ofte en besøgende på din side forlader siden igen, uden at have klikket sig videre fra den gældende landingsside eller lave en anden handling. Som webshop- eller hjemmesideejer er du formentlig altid interesseret i, at dine besøgende foretager en handling – og helst et køb, og derfor er det essentielt ...