Først og fremmest er det vigtigt at vide, at det som virksomhed er essentielt at forberede sig til
Black Friday i god tid. Dette betyder blandt andet, at det kan være en rigtig god idé at have din
landingsside klar i god tid. Forbrugerne af Black Friday-e-handlen er ude i bedre og bedre tid for
at spejde efter de helt rigtige tilbud til den store dag, og derfor er det også vigtigt, at du er klar til
dem. At have din landingsside klar kan nemlig både betyde, at du kan optimere din side fra et
SEO-mæssigt perspektiv, og at du får mulighed for at samle e-mails og dermed øge
sandsynligheden for, at du konverterer dine klik.

Du kan også indsamle en stor mængde e-mails til en god pris ved at benytte dig af Facebook
Lead Ads. Her kræver det mindre for forbrugerne fx at skrive sig op til et nyhedsbrev, da deres
oplysninger allerede vil være hentet fra Facebook, så det kun kræver et par tryk. Her er det
ydermere vigtigt med det rigtige CTA (call-to-action). Det kan for eksempel være “Er du klar til
Black Friday? Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og spar op til 40% på dagen!”

Vi har skrevet et whitepaper om hvordan man forbereder sig bedst muligt til denne store dag. Her vil vi komme nærmere ind på:

  • Black Friday og Facebook

  • Google Ads

  • Google Shopping

  • Lær af dine konkurrenter

  • Lagerbeholdning og leverandører

  • Kundetilfredshed

 

God læselyst