God og velformuleret content er alfa og omega, når det gælder om at ranke på Google og sørge for masser af besøgende til din side. Derfor vil jeg gerne give dig en mini-guide til, hvad du bør gøre, og hvad du ikke bør gøre, når det kommer til din hjemmeside eller webshop. Få 5 hurtige tips herunder

  • Sørg for at have et klart og tydeligt formål på din side. Som besøgende er der sjældent noget værre end at klikke sig ind på en side, hvor der kun meget lidt eller ingen information er. Det resulterer oftest i en høj bounce rate, og kunden køber sine varer et andet sted. Gør det derfor tydeligt for den besøgende, hvilket produkt eller hvilken service der er tale om.

  • Hvem er målgruppen? Det siger sig selv, at det er vigtigt at målrette indholdet til den gruppe, du ønsker at ramme. Skal siden målrettes kvinder på 40+, vil det fx være en dårlig ide at bruge slangudtryk eller ungdommeligt sprogbrug generelt. Omvendt skal du ikke bruge for højt lixtal, hvis du fx forsøger at sælge legetøj.

  • Undgå duplicated content. Du skal for alt i verden undgå at kopiere tekst fra én side til en anden. Gør du det, vil Google nemlig ikke kunne vurdere, hvilken tekst der er originalen, og det kan du risikere at blive straffet hårdt for ift. dine placeringer.

  • Skriv content der giver mening. Sørg for at gøre dine tekster meningsfulde og ikke bare ”en sludder for en sladder”. Rediger og læs igennem flere gange for at rette stavefejl, kommafejl osv. Sørg i det hele taget for kun at have en dygtig tekstforfatter til at lave dine tekster.

  • Sørg for tydelige USP’er og CTA’er. Det er altid en god ide at ridse op, hvorfor den besøgende skal vælge at handle hos netop dig. Gør derfor opmærksom på dine services som fx fri fragt, dag til dag-levering eller hvad det ellers kunne være. Opfordr dem gerne til at lave en handling ved fx at skrive ”Køber du i dag, kan du spare 50%”. Ved at tiltale den besøgende som ”du”, skaber du samtidig en forbindelse.

 

Der er mange ting, der har indflydelse på, hvorvidt Google vil vurdere din side som troværdig og relevant eller ej. Har du brug for, at vi uddyber ovenstående og kommer med endnu flere tips, så tøv ikke med at kontakte os