Case | LOOP Fitness

LOOP A/S er et af Danmarks førende fitness kæder, med mere end 130 centre på landsplan. En fitness kæde, med et fokus på højintensiv intervaltræning, målrettet primært familiesegmentet.

LOOP er en franchise virksomhed, hvor hvert center står for deres daglige drift. Samarbejdet med KompetenceKanalen dækker 9 lokale centre i Aarhus området.

0%
STIGNING I ORGANISK RÆKKEVIDDE PÅ FACEBOOK
0%
STIGNING I BETALT RÆKKEVIDDE PÅ FACEBOOK
0%
FLERE FØLGERE PÅ FACEBOOK
0%
STIGNING I BESØGENDE PÅ FACEBOOK

Mål

  • Få personlig rådgivning og sparring ift. Loops digitale tilstedeværelse

  • Opnå en bedre forståelse af markedet og konkurrencesituationen.

  • Øget eksponering via Sociale Medier i hvert enkelt centers lokalområde.

  • Mere målrettet markedsføring fra hvert enkelt center

MÅLSÆTNING

Målsætningen med samarbejdet var at give LOOP rådgivning indenfor deres online fremtræden. Rådgivning, som skulle være med til at give en bedre struktur og forståelse for det marked de befinder sig på. Derudover var målet at øge LOOP’s eksponering på de enkelte centres lokalområde. Opgaven var også at skabe markedsføringsmateriale, som er mere lokalt og nærværende for hvert enkelt center. Det endelig mål var at skabe øget eksponering og flere tilmeldinger.

 

”Målsætningen med samarbejdet har hele tiden været, at skaffe større trafik til vores respektive centres sider i forbindelse med kampagner, bedre udnyttelse af vores organiske opslag og derved opnå endnu flere mulige medlemmer samt større kendskabsgrad. Vi valgte og gå i dialog med KompetenceKanalen da vi ønskede et alternativ til den klassiske avis annonce.”

LØSNING

For at øge LOOP’s online fremtræden, skabte en klar contentplan over hvilken historie vi ville fortælle med de lokale kampagner. Fokus var på troværdighed, ved at inddrage testominals og gode historier fra de aktive kunder.

Med en klar contentplan, skaber vi et overblik og en struktur som gør det nemmere at fokusere på hverdagens arbejde.

Derudover var opgaven at skabe en generisk brandkampagne på hvert enkelt center. En kampagne, som ikke er sæson/periodebetonet, men blot har til formål at holde LOOP i top of mind hos potentielle kunder.

For at skabe en personlig/lokal kampagne, var det nødvendigt at skyde nyt markedsføringsmateriale, som tog udgangspunkt i de enkelte centres USP’er og værdier.

KK sørgede for at planlægge, skyde og redigere videomaterialet.

Med indholdet fra contentplanen, det nye brandmateriale og materiale fra hovedkontoret, oprettede KK lokale annoncer på de sociale medier for hvert center.