Søgemaskineoptimering Aarhus

E-mail marketing

Med gennemtænkte og skarpe E-mail kampagner, kan du forbedre dine resultater.  

Grundlaget for en god E-mail kampagne er selvfølgelig en betydelig liste af modtagere, også kendt som leads. Derfor kan vi i dag ikke tale om E-mail marketing, uden også at tale om indsamling af leads.
I dag findes der efterhånden mange måder, hvorpå disse leads kan indsamles, herunder lead-ads på sociale medier, pop-ups på din hjemmeside eller lignende.

Fælles for disse værktøjer er, at det kræver et stærkt CTA-budskab, at få folk til at afgive deres oplysninger. Derfor skal en lead-kampagne gennemtænkes, før den sættes i søen, præcis som de efterfølgende E-mailkampagner skal.

VÆR KREATIV, RELEVANT OG TIDSSVARENDE

Når du endelig har fået en person til at afgive sine oplysninger, altså sikret dig et lead, så er det din opgave at værne om dette og give den potentielle kunde værdi og brugbart indhold.

Mange virksomheder begår den fejl, når de udsender et nyhedsbrev at tænke: Hvad ønsker jeg at opnå, ved at udsende denne E-mail. Men, hvor er værdien for modtageren hér?
Tænk i stedte over, hvad din potentielle kunde kan få ud af at modtage dit nyhedsbrev. Hvor er værdien for modtageren og hvordan forvandler du et lead til en potentiel kunde og sidenhen en tilbagevendende én af slagsen?


MULIGHEDER INDENFOR E-MAIL MARKETING

Når du benytter E-mail marketing, som en aktiv del af din digitale strategi, åbner der sig en række muligheder. Du kan benytte værktøjet til at udsende:

  • Relevante annoncer
  • Medlemsfordele/rabatter
  • Gratis viden, tips og tricks
  • Spørgeskemaer, opfordring til vidensdeling mv.

Du får altså en gylden mulighed for at påvirke kunden, gennem alle stadier af købsprocessen, samt for at skabe værdi og derigennem loyale kunder.


AUTOMATISEREDE E-MAILKAMPAGNER

Et andet vigtigt redskab, når du arbejder med E-mail marketing, er automatisering af dine kampagner. Her er tale om en række E-mail, indeholdende forskellige budskaber og virkemidler, der udsendes automatisk. Dette gøres via værktøjer som eksempelvis Mailchimp, Active Campaign eller lignende.

De automatiserede E-mails er er et godt supplement til de manuelt udsendte E-mails, som ofte omhandler tilbud eller specielle kampagner. De automatiserede E-mails kan derimod udsendes når:

  • En ny bruger tilmelder sig dit nyhedsbrev
  • En kunde foretager et køb
  • Der er mærkedage, kunden har fødselsdag eller lign.


Hos KompetenceKanalen har vi flere års erfaring, indenfor produktion og optimering af nyhedsbreve. Vi kan derfor hjælpe dig med at:

  • E-mail marketing strategi
  • Opsætning af nyhedsbreve
  • E-mail automatisering
  • Indsamling af leads/opbygning af e-maillister
  • Analyse og optimering af kampagner.

 

Ønsker du at høre mere om E-mail Marketing, eller har du uddybende spørgsmål, kan du kontakte os på 7070 2080.

Kompetencekanalen A/S
  • Red Barnet erhvervspartner
  • Red Barnet erhvervspartner
  • Gazelle 2016
  • FDIH partner
  • Gazelle 2015
  • Gazelle 2016

KompetenceKanalen A/S © 2019
Store Torv 5 - DK 8000 Aarhus C
CVR: 32 65 33 08
Telefon: 7070 2080