Danskerne er – om de vil være ved det eller ej –  stadig vilde med Facebook. De seneste statistikker viser at omkring 67 % af befolkningen har en Facebook-profil, hvilket giver virksomheder rig mulighed for at komme i kontakt med potentielle kunder via mediet.
De mange brugere er dog ikke den eneste årsag til, at Facebook er yderst effektivt som annonceværktøj. Det er nemlig platformens enorme mængder af data, der gør det til et ideelt sted at komme i kontakt med meget specifikke målgrupper, med budskaber skræddersyet netop til dem.

Vær skarp i din målsætning

Som med al anden form for kommunikation, er det en god idé at forme en strategi, før du kaster dig ud i noget nyt. Det er både for overblikkets skyld, men også for at du får mest muligt ud af din investering og undgår unødigt ressourcespild.
Hav et klart billede af, hvem din målgruppe er, hvilke budskaber du gerne vil ud med og hvordan respondenterne ideelt set skal reagere på dem. Hvis du har disse 3 ting på plads, er du allerede godt på vej, når det kommer til at få udbytte af de mange data, der er til rådighed.
Det er dog vigtigt at have in mente, at selvom du har gjort dit forarbejde godt, så e