Google har for nylig foretaget en række ændringer i Google Ads. Disse ændringer kan have stor betydning for din virksomheds succes på Google, og derfor er det vigtigt, at du er opmærksom på dem.

 

Opdatering om UPI-værdier er lige om hjørnet

Den 30. september i år træder Googles ændringer om håndhævelse af UPI-værdier i kraft. Disse ændringer kommer til at gælde i en lang række lande; heriblandt Danmark. Et produkts UPI, som er en forkortelse af Unik Produkt Identifikation, hjælper Google med at genkende produktet og dermed sikre den bedste oplevelse for brugerne. For Google shopping er det typisk at 2 ud af 3 UPI-værdier er påkrævet, det er GTIN [Global Trade Item Number], MPN [Manufacturer Part Number] eller Brand [Brand].

Her er en forklaring på de ændringer, der vil træde i kraft:

  • Produkter, som ikke har UPI’er defineret i produktfeed, men har påkrævet UPI’er, vil ikke længere blive afvist. Disse produkter vil fremover også anses som kvalificerede, hvilket de hidtil ikke har været.
    Dog vil de produkter, der har en korrekt UPI, blive prioriteret højere end de produkter, der ikke har en UPI.
  • Når et produkt ikke har hverken en GTIN-værdi, en MPN-værdi eller en Brand-værdi, bør man i stedet bruge attributten [identifier_exists]. Det kan f.eks