Mange af os forbinder først og fremmest Google med svar – søg og Google skal finde! Men Google er selvfølgelig meget mere end bare de organiske søgeresultater.
Med dette indlæg ønsker vi skabe et overblik over mulighederne indenfor Google-annoncering. Dette er en overordnet gennemgang, så ønsker du at vide mere om de enkelte emner, har vi indsat links, som kan gøre dig klogere.  Er dette ikke tilstrækkeligt, er du selvfølgelig velkommen til at 
kontakte en af vores specialister.   

  1. En af de bedst kendte annoncerings-muligheder på Google, er Google AdWords. Google AdWords er de annoncer du ser i søgeresultaterne, når du søger efter specifikke produkter eller ydelser. Altså de øverste resultater af din søgning, der er markeret med ’annonce’, ved siden af web-adressen.
  2. Google AdWords fungerer – meget kort fortalt – således; når du søger på eksempelvis ’vvs aarhus’, vil en bagvedliggende algoritme udvælge de mest relevante annoncer, for lige netop dig. Algoritmen er ikke offentlig, men vi ved at den blandt andet tager din lokation og din søgehistorik i betragtning, når den udvælger relevante annoncer.
  3. Som annoncør fastsætter du selv størrelsen på dine budgetterne i Google AdWords – det er altså for alle, uanset størrelsen på dit markedsføringsbudget.
  4. Du betaler kun når der klikkes på dine annoncer – du betaler derfor ikke for en visning, men for et klik på din annonce (Pay Per Click).
  5. En Google AdWords-konto er gratis – udgifterne til annoncering på Google består altså kun af dét beløb du ønsker at bruge på klik, samt den tid og de ressourcer du bruger.