Uanset om dit fokus udelukkende er på e-handel, eller om dit website er et digitalt udstillingsvindue for din fysiske forretning, er det afgørende at være synlig når potentielle kunder søger efter de varer eller ydelser, som du tilbyder. Synlighed er selvsagt altid en vigtig faktor og det bliver bestemt ikke mindre relevant nu, hvor vi nærmer os en af årets største shoppingdage, nemlig Black Friday.

 

Danskerne shopper amok

Black Friday som for bare 5 år siden ikke var noget vi beskæftigede os særlig meget med i Danmark, er nu den dag på året, hvor danskerne shopper allermest – både i fysiske butikker og på webshops. Ifølge tal fra Dansk Erhverv blev der i 2016 handlet for cirka 2 mia. kr. via danskernes dankort. Det gør begivenheden til den største enkeltstående handelsdag for andet år i træk og forventningerne er derfor også tårnhøje forud for dette års Black Friday.
Eksperter udtaler at danskerne gladelig tager de amerikanske traditioner til sig og følger de tendenser vi ser i USA. Det er sket med Valentines Day og Halloween og nu følger udsalgstrends som Black Friday og Cyber Monday altså efter og skaber øget konkurrence, både i de fysiske butikker, men i høj grad også online.

 

Konkurrence om kunderne

Ifølge nye tal fra FDIH<