Vi har nu taget hul på 2019 og de fleste af os er allerede i fuld gang med det nye arbejdsår, de nye idéer og projekter. Men har du taget dig tid til at evaluere og analysere på dine digitale tiltag, fra det forgangne år? Ved du, hvilke der fungerede, hvor du skød ved siden af eller hvilke produkter, der performede bedst på de forskellige platforme?

 

”Work smarter – not harder” er efterhånden et udmarvet udtryk, men ikke desto mindre sandt – også når vi taler digital strategi. Hvorfor lave nye forkromede strategier, hvert eneste år, hvis du kan lære af det foregående og genbruge succeser?

Analyser på dine tiltag i 2018

En af de helt store fordele, ved digital markedsføring, er at du kan måle på dine tiltag. Det vil sige at du altid kan se tilbage og vurdere, hvornår noget har været en succes, hvilke tiltag der skal tilrettes eller måske slet ikke gentages.
Så tag et kig på dit 2018 og de aktiviteter der har været henover året – du kan copy-paste dine største succeser over i din markedsførings-plan for 2019.
Dernæst ser du på de tiltag, som ikke helt performede som ønsket, men som gerne skal gentages i det kommende år. Brug lidt tid på at tilrette, nytænke og tilføje til din markedsførings-plan.
Sidst men ikke mindst er der sikkert også tiltag, som var helt ved siden af – disse efterlades pænt i 2018.


Brug tiden effektivt i 2019

Nu har du lagt grundpillen i din digitale strategi for 2019 og fordi du ved dét fungerer, kan du tillade dig at tilføje lidt fornyelse.
Tingene udvikler sig dog med lynets hast, i den digitale branche og det kan derfor være en smule uoverskueligt, hvor man skal fokusere sin energi.

Vi har derfor udvalgt 3 bud på fokusområder, som du med fordel kan prioritere i 2019:

  • Brug SoMe som en seriøs del af din digitale strategi.
    Mange virksomheder ser desværre stadig de sociale medier som et sjovt supplement, til den egentlige digitale strategi – dette er en fejl. De sociale medier er ideelle værktøjer, når der ska