BLACK FRIDAY

 

Bliv klar til Black Friday på SoMe

For at opnå maksimal effekt af dine Black Friday-kampagner på sociale medier, er det vigtigt at starte planlægningen i god tid og have en klart defineret strategi. Sociale medier spiller en afgørende rolle i at skabe opmærksomhed, engagement og i sidste ende konverteringer, når konkurrencen om kundernes opmærksomhed er på sit højeste. Ved at følge en struktureret tilgang, kan du sikre, at dine kampagner skiller sig ud og effektivt når din målgruppe. Nedenfor gennemgår vi de vigtigste faser i din SoMe-strategi for Black Friday, fra forberedelse og teaserfase til selve Black Friday-dagen.

Nedenfor giver vi dig den ultimative guide til, hvordan du opnår et succesfuldt Black Friday salg. Guiden er opdelt i tre faser:


1. Forberedelse til Black Friday
2. Ugerne op til Black Friday
3. Black Friday ugen og dagen

Hvilken indflydelse har Black Friday?
Black Friday er set fra et marketing perspektiv dyrere, da konkurrencen er intensiveret. Dog er købsintentionen også højere. Ved brug af den rette Sostrategi kan man opnå stor effekt ud af sin tilstedeværelse på Social-platformene.

75%

KLIKPRISER
Er gennemsnitlig steget med 75% fra fredagen inden

53%

CPM
Er gennemsnitlig steget med 53% fra fredagen inden

50%

PRIS PR. KØB
Er gennemsnitligt faldet med 50% fra fredagen inden

Tag en uforpligtende snak med en af vores digitale rådgivere og få hjælp til,
hvordan du bedst sammensætter din SoMe-strategi for perioden.

1. Forberedelse til Black Friday

Forberedelsesfasen til Black Friday bør starte tidligt, og jo mere forberedt du kan være, jo større chance er der også for at du får en succesfuld Black Friday. Generelt bør der i denne fase, fokuseres meget på volumen. At få så mange ind på hjemmesiden, nyhedsbrevet eller andetsteds som muligt. Det gør det nemmere at fokusere på dem med høj intent på selve dagen/ugen.

  • SÆT MÅL
    Definer klare mål for din kampagne:

    • Flere følgere
    • Højere engagement (likes, kommentarer, delinger)
    • Trafik til specfikke kategorier
    • Konverteringer
  • INDHOLDSKALENDER

    Lav eventuelt en kalender, der specificerer, hvornår og hvor indhold skal postes, både Paid og Organic SoMe.

  • VISUEL IDENTITET

    • Skab en ensartet visuel identitet for din kampagne med fængende grafik, billeder, videoer, og bannere, der matcher Black Friday-temaet.
    • Sørg for at have alt materiale klar til kampagnerne, før du går i gang med at udføre strategien – på denne måde er alt materiale afstemt og tilpasset, så I sikrer jer de bedste forudsætningerne for kampagnen.
  • KAMPAGNEPLAN
    Lav en detaljeret kampagneplan, der inkluderer alle aktiviteter på tværs af dine sociale medier.

2. Ugerne op til Black Friday

For at fange opmærksomheden hos din målgruppe op til Black Friday, kan du bruge både betalt og organisk SoMe. Ved at kombinere de to kanaler, kan du skabe en stærk tilstedeværelse, der både skaber buzz og engagerer potentielle kunder før den store dag.

  • Opmærksomhedsskabelse (Organisk SoMe)
    Start med at skabe buzz omkring dine kommende Black Friday-tilbud. post teasers, og nedtælling til dagen osv.