BLACK FRIDAY
GOOGLE ADS
Få succes med dine annoncer til Black Friday
For at sikre effekten af dine Google Ads-kampagner under Black Friday er det afgørende at planlægge og optimere dit setup i god tid. Algoritmerne og dataindsamlingen i Google Ads fungerer bedst, når kampagnerne strækker sig over en længere periode. Dette giver mulighed for at teste, justere og finpudse elementer som udvidelser og aktivgrupper, hvilket sikrer, at de har gennemgået den nødvendige godkendelse hos Google og dermed præsterer optimalt, når det virkelig gælder.
Nedenfor vil vi komme med anbefalinger og eksempler på, hvordan tekstannoncer og P-Max kampagner vil se ud, når de vises i SERP’en.
Overskrifter og beskrivelser
- P-Max (med Aktiver i)
- Search
- Mulighed for tidsbegrænset periode

Promoveringsudvidelse
- P-Max (med Aktiver i)
- Search
- Tidsbegrænset periode

Undersidelinks
- P-Max (med Aktiver i)
- Search

Separat aktivgruppe med BF produkter i (P-Max)
- Igangsættes en måned før, hvis muligt.
- Indkluder BF billeder, videoer m.v. i Black-friday stil.
Produktfeed
Tilføj BF % i produktbeskrivelserne, ikke i titlerne (det er snyd)

Eksempel på Black Friday materiale
Tilføj BF % i produktbeskrivelserne, ikke i titlerne (det er snyd)

Hvilken indflydelse har BF?
Budstrategi
I forhold til budstrategi, vil det være mest ideelt at føre en automatisk budstrategi, da denne tager højde for sæsonudsving.

Sænk ROAS-target 2-4 uger før op til Black Friday-perioden
- De fleste vil vente med at købe til Black Friday, så forvent lavere ROAS op til perioden, medmindre kunden har en strategi om at starte udsalget tidligere.
- Ved at sænke mål-ROAS inden kan man bibeholde nuværende salg (omsætningsmæssigt og konverteringsmæssigt)
- Individuel fra kunde til kunde ift. KPI’er (afkast, omsætning)
Data fra Black Friday
De næste to sektioner, viser Ads data taget fra Black Friday perioden i 2023
Data fra 13. november til og med 24. november (BF dagen) 2023

Der ses en stigning i den generelle konveteringsrate fra 3,35% til 5,16%
- Prisen er stigende
- Herefter peak
- Kunderne er mere afventende ift. konverteringer