Display annoncering

Med display annoncering på Google Displaynetværk opnår du solid og skalerbar eksponering på eksterne hjemmesider med dit budskab. En af de mange styrker ved at annoncere på det omfattende Displaynetværk er mulighederne for omhyggelig segmentering.

Orifarm logo Danfoss logo Sengespecialisten logo Orifarm logo Danfoss logo Sengespecialisten logo

En anden bemærkelsesværdig fordel er, at eksponeringen på de eksterne sider der benyttes, ofte er langt mere omkostningseffektiv, end individuelle køb på hver enkelt side.

Vi administrerer din annoncering og giver dig fuldt udbytte af annoncebudgettet.

Google Partner Premier 2022

KompetenceKanalen A/S er Google Partner Premier bureau.

I Google Displaynetværket har man mulighed for mange forskellige bannertyper, både i format og størrelse. Vi arbejder typisk med bannere i følgende formater: HTML5, JPG, PNG og GIF.

De mange annoncemedier benytter bannere i forskellige størrelser og formater. Vi hjælper og guider dig til at vælge de mest almindelige bannerstørrelser ud fra din målgruppe og annonceplacering.

Målretning

Målretningen af annoncering på Displaynetværket er ekstrem vigtig. Man kan hurtigt bruge mange unødvendige annoncekroner på at eksponerer sit banner for et segment der ikke har interesse i virksomheden eller dens produkter og ydelser. Med Googles Displaynetværk har man mange muligheder for at skræddersy sin målretning, både i forhold til demografi og geografi. Man har desuden mulighed for at matche indholdet af budskabet med de hjemmesider banneret bliver placeret på. Dette kan gøres helt ned til det enkelte domæne.

Det er også muligt at målrette sine kampagner mod in-market målgrupper, hvor besøgende har en bestemt profil og adfærd der matcher din virksomheds kundesegment.

Vi tilbyder naturligvis også rene remarketing bannerkampagner og dynamiske remarketing kampagner. Alle kampagnetyper kan kombineres efter behov. Vi vejleder dig gerne om den mest hensigtsmæssige display annoncering.

Målretningen af annoncering på Displaynetværket er ekstrem vigtig. Man kan hurtigt bruge mange unødvendige annoncekroner på at eksponerer sit banner for et segment der ikke har interesse i virksomheden eller dens produkter og ydelser. Med Googles Displaynetværk har man mange muligheder for at skræddersy sin målretning, både i forhold til demografi og geografi. Man har desuden mulighed for at matche indholdet af budskabet med de hjemmesider banneret bliver placeret på. Dette kan gøres helt ned til det enkelte domæne.

Det er også muligt at målrette sine kampagner mod in-market målgrupper, hvor besøgende har en bestemt profil og adfærd der matcher din virksomheds kundesegment.

Vi tilbyder naturligvis også rene remarketing bannerkampagner og dynamiske remarketing kampagner. Alle kampagnetyper kan kombineres efter behov. Vi vejleder dig gerne om den mest hensigtsmæssige display annoncering.

Det vil altid være en fordel, at du selv sætter dig ind i faget. Således får du en fornemmelse for om du selv kan gøre det, eller om du skal have hjælp fra en SEO udbyder. Og lige så vigtigt; hvem du skal have hjælp af. Jo mere du ved om søgemaskineoptimering, jo bedre er du rustet til at finde den rette leverandør af ydelsen.

Push marketing og branding

Display annoncering er bannerreklamering med budskaber fra virksomheder, der påvirker og præger deres målgruppe. Derved er disse brugere mere tilbøjelige til at vælge netop dit brand, når købsbehovet opstår. Det kan derfor til tider være svært at påvise en direkte sammenhæng imellem en bannerkampagne og efterfølgende salg, da disse ikke nødvendig sker indenfor kort tid.

Til at give indblik i en kampagnes effekt stiller Google effektive redskaber til rådighed. Det er blandt andet muligt at undersøge visningskonverteringer, som er sammenhængen mellem visningen af en annonce for en kunde der ikke klikker på den, men som senere opfylder det ønskede mål på hjemmesiden, hvad enten det er et køb eller en anden handling. Det er også muligt at få indsigt i en brand lift effekt, hvor kampagnen varer længere og over flere kanaler. Her giver Google indsigt i kampagnens effekt på kendskab til brandet.

Prisen for display annoncering

Skal man betale klikpris eller visningspris for banner annoncer? Svaret kommer helt an på budskabet og målgruppen. Hos KompetenceKanalen A/S hjælper vi med at afgøre, om det er visninger du bør købe, eller om det er egentlige besøg til din hjemmeside.

Nye muligheder for at annoncere med pris per salg på display annoncering, åbner op for helt nye potentialer indenfor bannerreklame med tilbud, dynamisk remarketing og produkter.